Kunna ändra wheel size på en KTM LC4 2004?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur fasen ändrar jag WS på min mätare? Det står inget om det i min Rephandbok heller. Kontakten till tripmastern är kopplad med fyra kablar blå - vit - röd- blå men vet ej om det hjälper.

Vill ändra från 17 tums till 21 tum men hur fasen bär man sig åt?
KTM jäkla display är den mest krångliga jag har sett på länge, t.o.m en cykeldator är smartare!!!

Jag gillar instrumenteringen nu när jag lärt mig den. Du får växla mode till totaltrippen för att sedan hålla inne select i 5 sekunder då kommer du in i inställningarna, där går du runt och ändrar vad du nu önskar, mph/kmph, vilka funktioner du vill stänga av, wheelsize osv. :tummenupp

Hos min går man in via timräknaren. Man håller den intryckt där ca 3sek för att komma in i setup. Men när jag pilar igenom alla funktioner så får jag inte fram WS!! :va

motardnisse skrev:
2153968 Hos min går man in via timräknaren. Man håller den intryckt där ca 3sek för att komma in i setup. Men när jag pilar igenom alla funktioner så får jag inte fram WS!! :va
Ur med batteriet och sätt i det igen så kommer du till de menyerna, så funkar det på min 525:a -05 iaf.

Billson skrev:
2154247 Ur med batteriet och sätt i det igen så kommer du till de menyerna, så funkar det på min 525:a -05 iaf.
Det är väl inte samma instrumentering på 05an?.
Här har ni ett kort på min.

På en nollfyra mätare:
1:Se till att det sitter batteri i mätaren.
2:Koppla loss sladden med 3 kablar,3kantigt kopplingsstycke som går till mätaren.
3:Hoppa till totaltid.
4:Håll inne knappen ca 5sek.
5:Hoppa till funktionen WS,justera till rätt rullomkrets.
6:Vänta tills mätaren hoppar tillbaka i ordinarie läge.
Kör!

Åmotar´n skrev:
2154308 På en nollfyra mätare:
1:Se till att det sitter batteri i mätaren.
2:Koppla loss sladden med 3 kablar,3kantigt kopplingsstycke som går till mätaren.
3:Hoppa till totaltid.
4:Håll inne knappen ca 5sek.
5:Hoppa till funktionen WS,justera till rätt rullomkrets.
6:Vänta tills mätaren hoppar tillbaka i ordinarie läge.
Kör!
Exakt så får man göra på min instrumentering. Var det samma instrumentering på 04an eller? Kolla min bild ifrån tidigare inlägg.

Schvidja skrev:

Tror du inte att jag sökt :fatta!

Efter att ha varit medlem från Mar 2003 så tänker jag till före INNAN jag postar en ny tråd!

Till er andra snälla som hjälper mig, vart hittade ni er instruktion?
Som sagt hittar det inte vare sig i tjocka boken man får med i väskan eller stora rephandboken!

philsson skrev:
2154269 Det är väl inte samma instrumentering på 05an?.
Här har ni ett kort på min.

Jo det stämmer som Åmotar´n säger!

Jag får upp WS när jag starta instrumenteringen och den gör en självkontrollering.

motardnisse skrev:
2154684 Tror du inte att jag sökt :fatta!

Efter att ha varit medlem från Mar 2003 så tänker jag till före INNAN jag postar en ny tråd!

Till er andra snälla som hjälper mig, vart hittade ni er instruktion?
Som sagt hittar det inte vare sig i tjocka boken man får med i väskan eller stora rephandboken!

Jag får upp WS när jag starta instrumenteringen och den gör en självkontrollering.
Jo jag får även upp WS vid start men det går inte ställa därifrån, måste gå in som jag beskrev för att kunna ändra.

Får väl försöka leta igen efter den där kontakten med tre kablar, men använde de samma typ av dator till ALLA ktm & husaberg??

Btw: Har batteriet samt har försökt ta ur det och sätta tillbaka det!

motardnisse skrev:
2154792 Får väl försöka leta igen efter den där kontakten med tre kablar, men använde de samma typ av dator till ALLA ktm & husaberg??

Btw: Har batteriet samt har försökt ta ur det och sätta tillbaka det!
Man behöver inte fippla med batterier eller dra i sladdar eller nåt på våra fiiiina moppar, ska bara vara å ställa.

Först, har du klippt bruna kabeln så du har full instrumentering, d.v.s. _alla_ jäddrans mellantider, etapptider, topphastigheter..... ?

Kolla
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=85977 och
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=11568

Share 'n enjoy :tummenupp

.

Spider skrev:
2154802 Man behöver inte fippla med batterier eller dra i sladdar eller nåt på våra fiiiina moppar, ska bara vara å ställa.

Först, har du klippt bruna kabeln så du har full instrumentering, d.v.s. _alla_ jäddrans mellantider, etapptider, topphastigheter..... ?

.
Klippa bruna kabeln eller rycka itu kontaktstycket ger samma resultat.På Husaberg,som jag hållt på med får man fram allt utan WS justering som standard,WS justering måste jag ta itu kablaget för att kunna göra.Borde va lika på KTM.

Spider skrev:
2154802 Man behöver inte fippla med batterier eller dra i sladdar eller nåt på våra fiiiina moppar, ska bara vara å ställa.

Kolla
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=85977 och
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=11568

Share 'n enjoy :tummenupp

.

Det roliga är att jag har alla extra funktionerna såsom maxhastighet, etapptider, tripmätare x 2 mfl redan så det är jäkligt lustigt att jag inte får just den där jäkla WS fram på setup!

motardnisse skrev:
2154684

Öh..... jag vet att det inte är samma instrumentering men jag får också upp WS när den gör självkontrollen. Tänkte bara att du kunde prova mitt sätt istället för att famla i mörker :)

Billson skrev:
2154927 Öh..... jag vet att det inte är samma instrumentering men jag får också upp WS när den gör självkontrollen. Tänkte bara att du kunde prova mitt sätt istället för att famla i mörker :)

Jo jag har prövat ta bort batteriet! Tack iallafall...

Alltså vad jag förstår på de andra trådarna så skall man koppla bort instrumenteringen ifrån hojens bateri så att den går på det lilla inbygda för att komma åt WS funktionen. På min hoj sitter det inget batteri så jag har inte haft strul med det. Logiskt? :tummenupp

philsson skrev:
2154947 Alltså vad jag förstår på de andra trådarna så skall man koppla bort instrumenteringen ifrån hojens bateri så att den går på det lilla inbygda för att komma åt WS funktionen. På min hoj sitter det inget batteri så jag har inte haft strul med det. Logiskt? :tummenupp

Har hitta kontakten med de 3 kablarna och drog ur kontakten, fick ingen WS. prövade även som en annan sade att kapa av bruna kabeln och det fungerade inte heller så verkstan får kolla på den om datorn är skadad eller nåt.

Tack för all hjälp annars!

Back