KTM packbox-verktyg gaffel

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tjena gott folk!

Jag stupade på målsnöret med kvällens byte av packboxar på husagaffeln (WP) - det gick alldeles för raskt och enkelt ända fram till att nya packboxarna skulle i...
Den nya boxen man fick av Kumlins har en sådan go' fjäder även på utsidan, vilket gör att det vanliga fulknepet (uppkapad limrörstub) fungerar sådär. :gnissla

Jag hatar epa-mek, finns det någon med rätt verktyg liggande (vill minnas att gaffeln är 48 mm)?

/J

Epa mek är inte fel..Gabor bytta packboxar i en fzr 1000, ute i kallgarage och på gårdsplanen i minusgrader, med morakniv, och något hemtäljt stål från jobbet, jag bistod lite grann med glada tillrop och lite muskler då det behövdes. Det är manligt:tummenupp Det blev bra, finliret på gaffeln fixades fint med fint våtslipspapper, inga läckage efter.:) Som man säger, nöden är uppfinnarnas moder:tummenupp

Så använd njuren, och tillverka dig ett verktyg:DHör av dig om du behöver skrot.

Ful-epa-hobbex-bonnmeck av värsta slag, lindade en bit sämsskinn innanför den uppklippta limsprutetuben, för att få den att gå utanför fjädern på packboxen - duschade med lite silikonspray, och lade på lite tryck.

In slank han med en välbekant känsla. :brynad

Husagaffel renoverad med fjädrar för min vikt (en smula över 65-pannors-italiano). :yoparty

/J

Back