KTM LC2 Lite Frågor

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Har helt plöstligt blivit helt tänd på en KTM LC2.
Har pratat med en kille från Tyskland och han sägger att det är ett jävla drag i dom.

Nån som vet nån ''FAN CLUB'' sida?

Mina frågor är.

Vad är det för motor? Kvalite?
(alltså sitter den på nåt annat fordon än LC2an?)

Hur många HK får man ut ostrypt.

Vad är det för ram. Är det samma ram som på dom nyare LC2? (undrar om kåpor från den nya skit snygga LC2an passar på en 96-00 LC2a).

Skriv gärna mer fakta om den .


PS: Lägg gärna in nån fin bild på en LC2a.
 
Darre skrev:

Vad är det för ram. Är det samma ram som på dom nyare LC2? (undrar om kåpor från den nya skit snygga LC2an passar på en 96-00 LC2a).

har för mej att LC2:an alltid har sett likadan ut... hur ser den "nya" modellen ut som du snackar om??
 
Ifall ramen på LC2 från 96-00 är likadan eller nästan likadan som på EXE , SX eller EXC. På bilderna ser ramen lika dan ut, iaf enligt mig :rolleyes: . Så kanske köpa sig en LC2 från 96 å nyare och slänga på kåpor och limpa från EXE , SX eller EXC. Skulle ju se otroligt snygg ut.




Kolla Ramen och Svingen Likadana Ju!
 
Last edited:
KTM EXC 125 99-00 Tror jag
 

Bifogat

  • 06.jpg
    06.jpg
    22.8 KB · Visningar: 265
Last edited:
KTM LC2 125 97
 

Bifogat

  • 54552_jkl_s.jpg
    54552_jkl_s.jpg
    18.8 KB · Visningar: 246
kan säkert gå, möjligt att man får modda lite men de borde helt klart gå... kan bli riktigt snyggt.. passar de säljer ja hojen o köper en sån :D
 
SkorvKalle skrev:
kan säkert gå, möjligt att man får modda lite men de borde helt klart gå... kan bli riktigt snyggt.. passar de säljer ja hojen o köper en sån :D

Fan vad glad jag blir.....Har alltid velat ha en fet Offroad eller Supermotard och nu kan man fixa det med hjälp av en billig motorcykel från 98 och med kåpor från en 00.

Håller på just nu och letar efter nakna bilder på LC2 och EXC .

Me is very happy now :D :D :tummenupp
 
Aprilian e inte ful den heller :tummenupp

11111111120981516-20030522141508.bild
 
xl125varadero.gif


Hojen jag kör på min körskola! Den är määääktig! :rock

Tekniska data
Motor:
4-takt, vätskekyld

Cylinderarrangemang:
V 2

Ventiler per cylinder:
2

Kamaxelarrangemang:
DOHC

Slagvolym:
125 cc

Cylinderdiameter:
42,0 mm

Slaglängd:
45,0 mm

Kompressionsförhållande:
11,8 : 1

Effekt:
11 kW / 11000

Moment:
1,05 kpm / 9500 varv

Antal växlar:
5

Startanordning:
el

Batteri:
12 v /7Ah

Generatoreffekt:
-

Broms fram:
1 skiva

Broms bak:
1 skiva

Längd:
2150 mm

Bredd:
850 mm

Höjd:
1250 mm

Axelavstånd:
1450 mm

Sitthöjd:
800 mm

Däck fram:
100/90 - 18

Däck bak:
130/80 - 17

Torrvikt:
149 kg

Tankvolym:
17,5 Liter varav 2 liter i reserv
 
Den ser så ful ut med den där plasten. Så tjock och plastig. :(
 
martini skrev:
hmm.. ska ner till Tysklan om ett tag och köpa mig en sådan! Går den bra lr???

Den är mycket bekväm och lätthanterlig, axet får ett godkänt av mig, men min hoj är nog snabbare! Men den har härligt ljud och fina vägegenskaper! Och snygg dessutom! Hoppar alltid igång direkt utan choke fast den är kall då jag har kört :tummenupp ¨

Bara att köpa,,, Fin hoj!
 
150kg 11kw... Jo de är ett problem..

Låter ju trevligt annars!

Grejen är den att jag kommer flytta i höst! Till Motala.
Kommer därför köra hem till sthlm ganska så ofta!
25 mil på en tvåtacktare kan bli lite tröttsamt.
Varaderon är lite bekvämare.
 
martini skrev:
150kg 11kw... Jo de är ett problem..

Låter ju trevligt annars!

Grejen är den att jag kommer flytta i höst! Till Motala.
Kommer därför köra hem till sthlm ganska så ofta!
25 mil på en tvåtacktare kan bli lite tröttsamt.
Varaderon är lite bekvämare.

Låter som ett perfekt val då! Den går nästan vibrationsfritt jämfört me en 2-taktare!

edit: Iofs kommer jag att köra dryga 10mil 2 gånger i veckan i höst :crash
 
Last edited:
Back
Top