Hej på er alla,
Jag köpte för en tid sedan ett Akrapovic slip-on och har nu lite problem att få till bestyckningen.. Körde med 175HF och 45LF men upplevde att cykeln gick lite snålt på låga varv och tittade därför på stiftet och det var vit färgat, så jag tänkte att nu måste jag slänga på lite fetare LF. Nu har jag bytt till 48LF och cykeln beter sig lite underligt.. När den är varm så är den lite tjurig på tomgången, den stannar ibland så man får kicka igången den igen och "halvtänder" känns det som.. Den skjuter tämligen mycket på gasavslag oxå.. Jag har provat att vrida på blandskruven med kvarts varvs intervaller men tycker inte att det blir så mycket bättre..
Tycker oxå att gasresponsen från tomgång är lite mysko, den svarar inte som den ska..
Nu till mina frågor:
När hojen står på tomgång, vilket munstycke är det som påverkar mest?
Det är väl LF?
Påverkar även HF munstycket tomgången?
Finns det någon luftskruv eller luftmunstycke som kanske måste bytas??
Funderar på att åka o köpa 168HF och 170HF så jag har lite att labba med i helgen, tror ni det kan hjälpa?
Glömde säga att jag inte har rört nål positionen än.
PLEASE HELP!!
/Rickard
Jag köpte för en tid sedan ett Akrapovic slip-on och har nu lite problem att få till bestyckningen.. Körde med 175HF och 45LF men upplevde att cykeln gick lite snålt på låga varv och tittade därför på stiftet och det var vit färgat, så jag tänkte att nu måste jag slänga på lite fetare LF. Nu har jag bytt till 48LF och cykeln beter sig lite underligt.. När den är varm så är den lite tjurig på tomgången, den stannar ibland så man får kicka igången den igen och "halvtänder" känns det som.. Den skjuter tämligen mycket på gasavslag oxå.. Jag har provat att vrida på blandskruven med kvarts varvs intervaller men tycker inte att det blir så mycket bättre..
Tycker oxå att gasresponsen från tomgång är lite mysko, den svarar inte som den ska..
Nu till mina frågor:
När hojen står på tomgång, vilket munstycke är det som påverkar mest?
Det är väl LF?
Påverkar även HF munstycket tomgången?
Finns det någon luftskruv eller luftmunstycke som kanske måste bytas??
Funderar på att åka o köpa 168HF och 170HF så jag har lite att labba med i helgen, tror ni det kan hjälpa?
Glömde säga att jag inte har rört nål positionen än.
PLEASE HELP!!
/Rickard