Ktm 525 Smr?

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Har köpt mig en ny KTM 525 SMR men har lite frågor.

Fick med en hand bok till en sx så nu till mina frågor.

Kör ni med samma fjädrings setup som sx eller har ni inte skruvat på den än?
Om ni har behöft byta fjädrar är det då sx:ens som gäller då eller? bör ju vara annan längd på den eller?

liljekvist skrev:

Om ni har behöft byta fjädrar är det då sx:ens som gäller då eller? bör ju vara annan längd på den eller?

Det måste väl vara annan fjädring på den fabriksbyggda SMR'en? SX fjädringen är väl mjukare? Fast i och för sig så verkar det vara samma enligt ktm.se

SMR har ju kortare fjädringsväg än SX och borde väl vara annan setup på shimsning o dyl, hårdare dvs.
Hörde nån som sa att -04 SMR var för mjuk och behövde fixas till för de kräsna, kanske är samma med -05.

rejser skrev:
SMR har ju kortare fjädringsväg än SX och borde väl vara annan setup på shimsning o dyl, hårdare dvs.
Hörde nån som sa att -04 SMR var för mjuk och behövde fixas till för de kräsna, kanske är samma med -05.

Jag tror att jag kommer att få köpa de hårdare fjädrarna då orginal räcker mellan 70-80kg. Men när jag får på mig all utrustning väger jag mer. samt hänget borde vara anorlunda än cross och enduro. Fan att dom inte har handböker till hojarna dom säljer! :huvet Det är en ny -05:a jag har köpt så jag slipper väl -04:problemet då.

liljekvist skrev:

Till min 04'a fick jag ett par lösblad med tekniska specar specifika för SMR'en som komplement till den handbok som är gemensam för 250/450/525 SX/EXC/MXC.

.

liljekvist skrev:
Jag tror att jag kommer att få köpa de hårdare fjädrarna då orginal räcker mellan 70-80kg. Men när jag får på mig all utrustning väger jag mer. samt hänget borde vara anorlunda än cross och enduro. Fan att dom inte har handböker till hojarna dom säljer! :huvet Det är en ny -05:a jag har köpt så jag slipper väl -04:problemet då.
handböcker??? prova handla italienskt. man kan vara riktigt glad om man får nån bok överhuvudtaget, men den e garranterat inte till samma hoj som man har köpt......

Back