zilog
Mr. Hardtechno
Jag planerar att montera shower-spridare samtidigt som jag slutar avända standardspridarna. Jag har en tappningspunkt för trycksatt bränsle mellan soppapump och BTR (bränsletrycksregulator), men den punkten är en bit bort. Skulle det fungera att koppla på en extra banjo och dra soppa till min nya fuel-rail som matar shower-spridarna utan att flytta upp BTR:en till denna? Just att flytta in BTR:en i luftburken är inget jag vill göra då det skulle bli mycket bökigt med plats och slangdragning.
Anledningen till min fundering är att med standardposition av spridarna så är det ett ständigt flöde av bränsle förbi, och bubblor försvinner av sig självt. Med mina shower-spridare med enkelriktat soppaflöde så fastnar bubblor och luftfickor och orsakar istället att motorn kommer att hacka.
Är det här ett realt problem, eller överkomplicerar jag frågan?
Anledningen till min fundering är att med standardposition av spridarna så är det ett ständigt flöde av bränsle förbi, och bubblor försvinner av sig självt. Med mina shower-spridare med enkelriktat soppaflöde så fastnar bubblor och luftfickor och orsakar istället att motorn kommer att hacka.
Är det här ett realt problem, eller överkomplicerar jag frågan?