Kinnekulle Ring 29/7 MCHK !!!

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Motorcykelhistoriska Klubben (MCHK) har de senaste sju åren arrangerat en bankörningsdag på Kinnekulle tillsammans med ett antal andra MC-klubbar. Dessa är i år; Ducceklubben, MCHK-Väst, Supermonoklubben och La Famiglia Aprilia Svezia!
Se länk http://www.famiglia-aprilia.se/
Detta gör att alla våra medlemmar (=registrerade användare) får möjlighet att delta i en hel dags bankörning för ca 300 kr vardera!

Just do it!!

Last edited:
FZ1 skrev:
Bara halva och halvhalva mopeder, det står jag över med glädje :tungan

Det kommer bli ett sällsynt härligt fett muller med Ducatis,Aprilia och Supermono och en och annan twitaktare.

Hmm.. nästan så man tar semester en dag tidigare för att vara med... hmm... Frågan e bara om jag får åka mä mtt monster o det sliponnet som sitter på, kanske bullrar för mycket... :va Köpte hojen förra måndagen så att slänga av sliponet o sätta dit orginal är inget jag gör på en kafferast... :-(

Hmm.. kan man få lite mer info om dagen? Vilka tider är det som gäller o pris? ca 300 =xxx? Kan man komma som fet nybörjare? Delas det in i olika grupper, någon teori?

Blev nyss medlem i ducceklubben så ja har inte fått någe login än o läsa eventuell medelemsinformation om det än...

"medlemmar (=registrerade användare)" innebär att jag som inte fått någe medelmskort än inte kan va mä? Räcker inte mä o printa ut ett kontoutdrag o visa inbetalningen?

Massor av frågor! :banana

Alltså..
Man måste vara MEDLEM i en av klubbarna för att få åka. Bankörningen är arrangerad för medlemmar i någon av dessa klubbar. För oss i Ducceklubben skall man ha ett medlemsnummer och finnas i matrikeln(medlemsregistret) för att få åka.

Plats i mån av plats.. Först till kvarn så att säga.
95dB gräns på banan, som sist resulterade i att ungefär 10 pers fick packa ihop och åka hem.

Men det är en skoj bana!

Några som ska samåka dit från göteborg? Jag är ganska sugen på o åka upp...

Första gången jag var på Kinnekulle ring och riktigt rolig layout.

Enorm blandning på hojar allt från 2t och 4T racers medeltiden som lät utav he..... :) och moderna italienska sporttwinnar som inte alltid var snabbare och ett par läckra supermono.

Ett gäng trevliga män och kvinnor (Tack Lollo) som skapade en trevlig dag på banan och ingen synade marken :) ser gärna att man gör om detta :tummenupp

Lite bilder där min lilla pocket kamera bara duger för närbilder.

Flera stod och tog foto vilka ??

Bifogat

• kinne.JPG
    kinne.JPG
    75.8 KB · Visningar: 67
  • kinne2.JPG
    kinne2.JPG
    62 KB · Visningar: 66
  • kinne3.JPG
    kinne3.JPG
    62.9 KB · Visningar: 95
  • kinne4.JPG
    kinne4.JPG
    59.1 KB · Visningar: 71
  • kinne5.JPG
    kinne5.JPG
    51.6 KB · Visningar: 59
  • kinne6.JPG
    kinne6.JPG
    62.6 KB · Visningar: 77
Last edited:
Va? Smög DU omkring i buskarna, det missade jag?
Ska bli mycket intressant att se bilderna, dina bilder blir man sällan besviken på.

kinnekulle foto skrev:
Lägger upp lite fler bilder senare i dag

Dagen var hyfsat bra tycker jag. Inga krascher eller avåkningar..

Men jag har ALDRIG varit med om så mycket konstiga omkörningar och cowboy i de oförsäkrade gruuperna som vid denna körning. Vi får väll se nästa år, men det kanske är tveksamt till att samarrangemanget fortsätter om det inte blir bättre. (ren spekulation från min sida)

Mycket intressant att det är MCHK som tydligen sätter reglerna inför en sånhär körning när de själva bara har 10% av de som är där som medlemmar.. Och gärna inte lyssnar på förslag från andra klubbar som kanske har mycket erfarenhet från bankörning/trafikövning istället för enbart rejsing.

Några bilder ;-)

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    108.7 KB · Visningar: 61
  • 1.jpg
    1.jpg
    102.9 KB · Visningar: 65
  • 3.jpg
    3.jpg
    102.7 KB · Visningar: 58
  • 4.jpg