app app säger chefen

handskar skall appliceras på ungen-eehhh visst -hoppa av vi får handla lite först gumman.. Fan måste man lägga ut 10papp om man vill låta barnen känna på lite gixxer kärlek

vart handla

låter ni barnen hänga medd nån gång?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
E du på riktigt eller?
viss ironi kanske.... med tanke på de pinsamma åkarna som vill bevisa saker på skogskyrkogården så lär väl dom bara vara ett par år äldre än mina kids![]()
vill helt enkelt låta barnen hänga med på en körning, è jag idiot då el???
Har två små tjejer 8 & 11 år har sagt till mej själv att inte ha dom på hojen förens dom är bra mycket äldre... Vill inte vara den som hamnar i en olycka & så blir ungarna invalid eller avlider & jag sjäv överlever skule ALDRIG förlåta mig själv... Det behöver ju inte va mitt fel om det händer en olycka.
Jag valde att köpa en Cross ist till dom & riktiga skydd så kan dom leka själva
men som sagt det e ju upp till var & en men skaffa då riktiga bra kläder/skydd för gör man inte det kan man inte värdera sina ungar högt...
Har sett folk som har sina ungar med sej med för stor hjälm osv & det kan ju sluta jävligt tragiskt
Men det e vad jag tycker & åsikten e fri hoppas jag
//Simon
Har två små tjejer 8 & 11 år har sagt till mej själv att inte ha dom på hojen förens dom är bra mycket äldre... Vill inte vara den som hamnar i en olycka & så blir ungarna invalid eller avlider & jag sjäv överlever skule ALDRIG förlåta mig själv... Det behöver ju inte va mitt fel om det händer en olycka.
Jag valde att köpa en Cross ist till dom & riktiga skydd så kan dom leka själva
men som sagt det e ju upp till var & en men skaffa då riktiga bra kläder/skydd för gör man inte det kan man inte värdera sina ungar högt...
Har sett folk som har sina ungar med sej med för stor hjälm osv & det kan ju sluta jävligt tragiskt
Men det e vad jag tycker & åsikten e fri hoppas jag
//Simon
viss ironi kanske.... med tanke på de pinsamma åkarna som vill bevisa saker på skogskyrkogården så lär väl dom bara vara ett par år äldre än mina kids![]()
vill helt enkelt låta barnen hänga med på en körning, è jag idiot då el???
Ok,![]()
Rent statistiskt, hur många procent säkrare räknar du med att din 8 åring är på en cross. Jämfört med bakpå en vuxen på allmän väg.
Intressant att se vilka uttryck den svenska trygghetspaniken tar sig.
Tänkte kasta upp ena 9åringen på hojen och dra en repa
![]()
app app säger chefenskinnställ stövlar riktigt passande hjälm
handskar skall appliceras på ungen-eehhh visst -hoppa av vi får handla lite först gumman.. Fan måste man lägga ut 10papp om man vill låta barnen känna på lite gixxer kärlekvisst klart barnen skall ha skydd,
vart handla7 och 9 år är dom som skall åka med på onsdag
![]()
låter ni barnen hänga medd nån gång?
Jag säger att dom sak var 16 år innan. Det är ju då dom får börja köra själva.
Köp en cros åt dom i stället och låt dom köra med skydd och köra på skyddade områden.
Även om du köper skydd till dina barn i trafiken så är min personliga åsikt att det är helt fel. Ett barn är till och börja med inte trafikmogen innan dom är 12 år. Att sedan ha sitt barn på hojen bakom sig känns inte säkert på något sätt. Hur bra förare man än är så finns andrarisker som inte är lika stor mot när barn åker på rätt sätt i en bil.
Tycker du ska var glad över att "chefen" pratade om skyddskläder. Du kan även imponera på henne och säga att nä barnen ska inte åka med innan tidigast 16 år. vi köper en cross åt dom med alla tillbehör i stället. för det känns inte bra att ha våra barn bakpå hojen.
Min tankar att se på det hela / Liwa1
Vad i hela h-vete har ungarnas trafikmognad med saken att göra, dom ska ju liksom sitta bakpå, inte köra själva?
Då borde dom ju inte få åka bil heller innan dom är 16?
Då är det nog betydligt farligare att köpa ungar utan "trafikmognad" en cross, eller är det helt riskfritt att hoppa in i tallar och stenbumlingar i 70 med en sån?
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |