Kawasakis "jumbo jet"??

coooool :Bugar
dock lite för lågt styre.

Behövs det verkligen en till "sån där"?

Som du nämner så finns ju både Busan och ZX-12 redan, dessutom Honda Blackbird.

Gustav1 skrev:
Behövs det verkligen en till "sån där"?

Som du nämner så finns ju både Busan och ZX-12 redan, dessutom Honda Blackbird.

Vill man vara störst på marknaden så vill man :tummenupp
Men e de som en elefant :va eller e de en racer?

Bör testas när tillfälle ges :Bugar

Edit: Har för mig att jag läst/hört att det skall vara 200 kusar?? Kan ha fel....

Last edited:
ser ut som en 80-talsducce. Kåpan som går ihop med tanken är ju kriminellt ful.

Touring!!

Har väldigt svårt att se denna hoj gå på strippen,hade kanske hoppats på en uppdatering av ZX 12:an.Hade varit ballt med en riktig sporthoj med 1400cc.. Men denna hoj passar nog bäst för dom lite äldre som vill åka på långtouring...

Men det är ju bara min åsikt!

junnu skrev:
Vad skall man tycka om denna zx-14r :va

http://www.motorcycledaily.com/16september05_2006kawasaki_zx14.htm

Om denna varit uppe tidigare så ber ja om ursäkt...

Men e den bättre än busan o gamla hederliga 12:an :confused:

Inge vidare kul (mest ful), har designgänget fått sparken?

Som någon annan sade, varför? Handlar bara om att vara värst då det inte kommer att säljas särskillt många. Nytänkandet verkar vara noll, däremot kanske det blir en ny försäkringsklass? 10 000:- i månaden?

Den lär vara ett monster på accelerationen. Tycker att Busan är mycket snyggare och sportigare.

Tycker de är hiskeligt fula båda två, kawan och hayabusan. Och ska man ändå köpa en hoj i den klassen kan man väl lika gärna ta den med mest pulver i, dvs kawan (antagligen).

Vem skulle köpa nåt som ser ut som en buss från 80 talet? Ser ju ut som en konkurrent till CBR1000F om nån minns den flodhästen.
Jag hade blivit nyfiken om den var byggd som en sporthoj och såg ut därefter, men nu... vem fan vill åka på en sån?

-PLM- skrev:
Vem skulle köpa nåt som ser ut som en buss från 80 talet? Ser ju ut som en konkurrent till CBR1000F om nån minns den flodhästen.
Jag hade blivit nyfiken om den var byggd som en sporthoj och såg ut därefter, men nu... vem fan vill åka på en sån?

Den kanske är fantastiskt rolig att köra.
Förstår faktiskt inte att du dömer ut den helt efter bara utséendet. Jag tycker det roligaste är att köra hojen, inte titta på den/få andra att titta på den.

Jag tycker den påminner en del om Suzukis gamla RF 900, sedan huruvida den är snygg eller ej (Kawasakin) så har jag ännu inte bestämt mig om den saken. Fast att vara värst är ju alltid en kvalitet i sig självt.
suzuki-rf-900-r-3.jpg

Till det viktigaste grabbar: Fan vad fränt med blå hjälm,visir, handskar och överställ! Jag diggar den färgen!!! :tomten

Nexor skrev:
Till det viktigaste grabbar: Fan vad fränt med blå hjälm,visir, handskar och överställ! Jag diggar den färgen!!! :tomten

hummm..har jag :rofl
fast får inte plats i skinnet nå mer :rolleyes:

köpa billigt :D

Gustav1 skrev:
Den kanske är fantastiskt rolig att köra.
Förstår faktiskt inte att du dömer ut den helt efter bara utséendet. Jag tycker det roligaste är att köra hojen, inte titta på den/få andra att titta på den.

Jag vill inte lägga ner en massa pengar på nåt jag tycker är fult.

Back