Köra GBG till Karlstad.

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Jag ska inom en snar framtid köra sträckan GBG - Karlstad.

Söker nu lite tips om vägval, har spanat lite och kommit fram till att jag kör
GBG - Kungälv - Lilla Edet - Trollhättan.

Sen kommer jag inte längre, hittar inga "bra" (små, slingriga) vägar för att åka vidare uppåt.

Några bitar får man väl ta på 45:an, men inte hela vägen bara.

Såå mängder av tips mottages gärna! :tummenupp

Vet inte om det är närmsta vägen till karlstad men, vägen mellan håveruds kanal och dals långed, är nog det mest ultimata motardvägen jag stött på. Bra beläggning, mkt kuperad och krokig väg. 16 km rent nöje!! Så ta gärna den (om) vägen om du kan!! Den bästa liknelsen jag kommer på är nog Lisebergsbanan!!!

//Mattias

Ja den har jag åkt någon gång, men kommer inte ihåg hur man tar sig dit eller vart man kommer ut.

PM:a Heliac, han kommer från dom skogarna så han vet vilka vägar som är skönast att ta. Finns en hel del sköna småvägar, men bor inte kvar i dessa trakter längre så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

sportarn skrev:
PM:a Heliac, han kommer från dom skogarna så han vet vilka vägar som är skönast att ta. Finns en hel del sköna småvägar, men bor inte kvar i dessa trakter längre så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.

Jag bodde i Karlstad när jag var lite och en gång när vi skulle ner till Göteborg så råkade chaffören svänga av och följa 45:an ner till Götet.
Vi hamnade i Årjäng innan vi upptäckte att vi var fel (det var en dalmas som körde :rolleyes: )

I varje fall så är mitt svaga minne att vägen från Årjäng ner mot Götet svängde mest hela tiden och var riktigt trevlig.
Morsan blev i alla fall åksjuk och det blev hon alltid när vi åkte på slingriga vägar :)

Back