Kör med lite choke.

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
HAr låg tomgång. Den dör när jag drar in kopplingen så jag e tvungen att köra med lite choke. Vart sitter skruven ungefär där man ställer in tomgången? Måste jag ha av hela tanken för det?

Eller räcker det ifall jag justerar spelet på gasvajern vid gashandtaget? Eller är det ok att köra med lite choke?

HAr låg tomgång. Den dör när jag drar in kopplingen så jag e tvungen att köra med lite choke. Vart sitter skruven ungefär där man ställer in tomgången? Måste jag ha av hela tanken för det?

Eller räcker det ifall jag justerar spelet på gasvajern vid gashandtaget? Eller är det ok att köra med lite choke?

Kör du med choke så fettar du upp blandning genom hela registret....Justera spelet på gasvajern känns dumt eftersom du då kommer köra med gaspådrag hela tiden...känns inte stabilt!

Du måste helt enkelt hitta vart tomgången justeras så att du får rätt tomgångsblandning. Manual kanske?

Lycka till!

Gixxer från 03 har ingen choke. Det är ett reglage för "förhöjd tomgång" som sitter på styret (trots symbolen) och det borde rimligen inte spela nån roll om du använder den. Men det är ju såklart inte rätt sätt. Leta reda på tomgångsjusteringen istället :tummenupp

På förgasare brukar den sitta på vänstersida, men det kanske är insprut på 03:orna?

Det sitter väl insprutning på den där?
På insprutning finns det ingen Choke. Bara tomgångshöjjare. Så blandningen behöver du inte bekymra dig om.

Man brukar hitta tomgången under tanken till vänster. Och det brukar gå att skruva på den utan att lyfta tanken. Men annars är det bara lossa tanken i framkant. I bak brukar den vara ledad så man kan vinkla upp tanken som en motorhuv.

Det är insprutning på den. OKej så då e det ok att köra med lite "choke" "tomgångshöjning". Jag ska se om ja hittar skruven i alla fall men inte idag. Har fullt upp med att gasa på vägarna:tuttar

Ska kolla under tanken kanske senare idag på vänster sida som ni nämnt. FÖr jag har haft upp motortemperaturen i 108 gradewr och den ska ligga runt 80 tror jag. Men då tog ja bort all "choke" sen sänkte den sig.

Den går bäst på 1000 varv i tomgång. Den ligger väl på en 900 typ nu(utan choke)

Tack för alla fina svar :yoparty

900 låter ju inte som speciellt låg tomgång? brukar den inte ligga nånstansmellan 500 och 700 när motorn är varm? Skruvar man upp tomgången förlorar man ju även en del motorbroms?

DEt står i boken. Check the idle speed. If nessesary adjust it using a tachometer. THe correct idle speed is 1200-1400 r/min.

Om ja inte missuppfattat så syftar dem på att tomgången ska ligga mellan 1200-1400varv/min.

DEt står i boken. Check the idle speed. If nessesary adjust it using a tachometer. THe correct idle speed is 1200-1400 r/min.

Om ja inte missuppfattat så syftar dem på att tomgången ska ligga mellan 1200-1400varv/min.

Jepp. 900 lät lågt tyckte jag.

1000 är oxå för lågt, den ska in på 1200, På TL motorn ställer man TPS'en vid 1200-1400 och det låter som man gör det på din oxå, så leta upp skruven och höj till 1200 då står den rätt för TPS'en (TPS = Trottle Position sensor)

"Choken" på styret heter "Fast Idle" och är som nämnt bara lite extra grundgaspådrag. Det skadar inte att höja denna, fast det är ju bättre att hitta "felet" än att justera efter symtomen.
Har man skruvat lite på insprutsbryggan ser man att "Fast Idle" och tomgångsskruvvajern (satan vad långt ord...) går till samma ställe och justerar man den ena påverkas den andra. ;)

Lycka till
:hej

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back