Köpa tavlor online, vart?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Skulle vilja köpa lite tavlor men vet inte riktigt vart jag ska leta. Har googlat lite men får bara fram massa asdyra oljemålningar mm.

Är ute efter avlånga tavlor/bilder, rätt stora. Kollat gallerix o varit på ikea idag men hittar inget intressant. Ska inte kosta alldeles för mycket i heller.

O snälla inga svar om att det är roligare o göra en egen tavla, nej tack! :) Vill inte ha av någon konstnär i heller utan mer typ dussintavlor. Svårt att förklara men har ni några tips på länkar där man kan kolla så snälla dela med er!

Tack på förhand! :krama

Bolagret såg jag en del sånt på när jag skulle handla Canvas-duk FÖR ATT MÅLA EGNA TAVLOR ;)
De var inte speciellt dyra utan precis som du sökte, serietillverkat. Men även om du inte ville höra det: Testa att måla något. Sjukt kul och jäklar ingen som har samma "konst" som dig sen...

Du kan maila en bild till Kina så målar de en stor oljemålning med den som förlaga.
Det är inte svindyrt och de är grymt duktiga. Finns gott om firmor om du googlar lite.

Du kan maila en bild till Kina så målar de en stor oljemålning med den som förlaga.
Det är inte svindyrt och de är grymt duktiga. Finns gott om firmor om du googlar lite.

jupp i know, har en enorm canvasmålning med mina hundar som jag gjorde i thailand när ja va där sist. kostar typ inget, men skiljer sig mycket från ställe till ställe hur pass bra dom är. :) tack för tipset annars, hade glömt bort det helt. :)

Äh, du får leta själv.

Man kan även åka ner till en stor mässa i Kina och se sakprover. När jag var där rekommenderades jag ta bilder om det var något jag ville få producerat. Tydligen använder de sig av enormt skickliga förfalskare som kopierar kända konstverk och möbler. Det skulle inte vara några problem att inreda ett slott eller gammalt gods med tidsenliga möbler och konst.

Även i Thailand finns det rätt skickliga förfalskare på tavlor. Bör inte vara några större bekymmer att få tag i en sådan person vid en semesterresa.

Personligen tycker jag dock att det skulle vara totalt ointressant att ha förfalskad konst på väggarna.

Då skulle jag hellre lägga pengarna på litografier av känd konst. Att köpa en affisch på Gallerix är att kasta pengarna i sjön. Ibland behöver det inte ens bli dyrare att köpa ett inramat litografi än en affisch och låta rama in den. Något att tänka på.

Bad du om hjälp när du va på gallerix?
De brukar ha massor me pärmar me olika motiv att välja o de kan ta hem det mesta.

Älskar tavlor o speciellt de man har tagit själv, har en del canvas som extrafilm har fixat sedan har jag ramat in tavlor som jag fick av "catman" här på forumet.

Hoppas du finner det du söker :tummenupp

Last edited:
Tack alla för svaren, ska kolla igenom sidorna ni länkar. Inte hittat nåt än iaf. Beställt väggord som jag ska ha ovanför tvn i vardagsrummet.

vaggord-vincit-omnia.jpg

Back