Köp av mc, tips tack.

SwePace

Gör din plikt innan du kräver din rätt.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
Triumph Street triple 765RS

SwePace

Gör din plikt innan du kräver din rätt.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
Triumph Street triple 765RS
Ja, en street triple känns som det självklara valet för ts. Fast första generationen är coolast. ;)
Hade en 2012 675r. Snyggaste årsmodellen imho, insektsögon istället för grodögon och i övrigt samma utseende som första generationen.

Fast vill man ha med ABS så är det 13 eller nyare som gäller.

Å se på fan! Min gamla till salu. https://www.blocket.se/annons/stockholm/triumph_street_triple_r/97451544
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Men han har en intressant tankegång.
Kanske är redan avhandlat någon annanstans, men när är en hoj "slut"?

Om den inte klotas, utan bara helt enkelt lägger sig på sidan och sluter ögonen.

Är det rimligt att gissa på 12000 mil?
Vad ger sig först - motor, materialutmattning i ram, eller undrar vad som är den svagaste punkten.
Man sliter inte ut en MC eftersom det är så pass enkelt att byta allt som slits.

En japansk hoj går nog inte att slita ut, åtminstone inte före 50.000 mil. Jag har sett en Honda CBR600R med mil över 10.000, den både såg ut, lät och kändes som ny. Goldwing, Transalp mfl går 50.000.

Rosten är det som dödar en hoj. När ramen ger sig...
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Förstår, men ljudet är också lite speciellt. Twinnen låter gott på låga varv men 4:an känns som att man behöver komma upp i varv eller köra på 2:an för att få till den goa soundet.
Det är därför det finns en stor poäng med den utskällda klassen "mindre gathojar med radfyra". Runt 100 hästar ur en sexhundra kan vara riktigt roligt på gata då det faktiskt finns en åtminstone teoretiskt möjlighet att kunna nyttja dom, utan att det för den sakens skull direkt går i dubbel skyltad hastighet när man varvar ur.

Du gör naturligtvis som du vill men har du bara kört tvåcylindrigt hittills kan det ju förstås vara en idé att se vad andra sidan har att erbjuda.
 

Gladius Rider

Medlem
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Jag är fett sugen på Suzuki GSR 600, men jag har hört att den har en throttle som är oberäknelig och obehaglig. Vad menar dem här?
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Jag är fett sugen på Suzuki GSR 600, men jag har hört att den har en throttle som är oberäknelig och obehaglig. Vad menar dem här?

Det tycker folk om bland annat mt09 och vissa om tenere 700 med och mängder med motorcyklar. Det är en vanesak oftast och man lär sig med tiden


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
Multistrada 1260 S/ Aprilia Shiver 750
Jag är fett sugen på Suzuki GSR 600, men jag har hört att den har en throttle som är oberäknelig och obehaglig. Vad menar dem här?
Har ägt en, lite av en favorit då motorkaraktären är hysterisk.

Gasen är lite abrupt vid av och påslag men absolut inget som hindrar köp. min Ducati Hyoermotard från 2018 var 7 resor värre...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
”-På vänster sida sitter det också en spak. Jag tryckte in den en gång, men, då lät det inget när jag växlade.”

Ivan Boring

Med det sagt så är abrupta gasreglage något man kan hantera med vana och/eller koppling…

Sedan blir ju inte kurvorna snyggare med högre varvtal. Vill man ha acceleration som känns, köp en Apex Turbo…
 

Gladius Rider

Medlem
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Okej Panelen,,,
Hittat två stycken som jag vill ha lite hjälp med.
vad gillas mer av er i allmänhet?


Yamaha XJ6 eller Suzuki SV650S

snälla behöver hjälp här
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Okej Panelen,,,
Hittat två stycken som jag vill ha lite hjälp med.
vad gillas mer av er i allmänhet?


Yamaha XJ6 eller Suzuki SV650S

snälla behöver hjälp här

Titta och provkör bägge och bilda dig en egen uppfattning. Det är bra motorcyklar bägge två. Det är du själv som ska ha den och inte bry dig förmycket vad folk på internet tycker
 

Gladius Rider

Medlem
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Titta och provkör bägge och bilda dig en egen uppfattning. Det är bra motorcyklar bägge två. Det är du själv som ska ha den och inte bry dig förmycket vad folk på internet tycker
Det sant men å andra sidan är Suzuki’s V-Twin ljudet lite speciellt. Visst är yamahan 5 år yngre men där blir man störd på att man inte kan göra något mot avgasljudet då den sitter längst nere under högerfoten. Känns som att dem inte tänkt klart där alls. Yamahan känns lite för GIRLIE BIKE haha.
 

IQ

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
Triumph Trident
XJ6 är upprätt och SV650S har ju halvkåpa och clip-on. Skiljer mycket i körställning.
Båda är bra hojar, men V2 har mer karaktär (men det vet du ju som haft en galdius). Inga av dessa är dock något upp byte gentemot din gamla galdius.
GSR600 har en kompis och den går riktigt bra över 9000 varv. men under det känns den tam/loj. Du ska ha en Streettriple (Punkt). Bra chassie och motor. Är man över 180cm så kan dock alla nämnda hojar kännas lite lite små.
 
Nyheter
Fullt ös på MC-Mässan on Tour!

Succé är väl nästan i under...

Eldrivna Harley-Davidson LiveWire S2 Del Mar

Harley-Davidson har lansera...

Distinguished Gentlemans Ride idag

Idag är det, eller har det ...

Husqvarnas motocrossmodeller 2023

Designade från grunden med ...

Nu ska vi prova…

Att jobba med hojar och då ...

Lördag den 27 augusti är de...

Provis på Yamaha i nästa nummer

Just nu befinner sig vår ch...

Bike kör Stark Varg

Just nu är Bikes testförare...

Vinn biljetter till MotoGP i Finland

Den långa väntan tar slut n...

Händelserikt på Le Mans

Jack Miller (Ducati Lenovo ...

Top