Köp av mc, tips tack.

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Du frågar såklart för att du inte vet vad du vill ha. Ingen annan kan tala om det för dig. :)

Men tipset är då att du behåller din nuvarande hoj och under tiden provkör lite olika typer av hojar, förr eller senare hittar du något du trivs med så pass att du vill prova lite längre.

Lägg åtminstone en del av energin på att lära dig mer om att köra hoj också. Väl använd tid som gör att ALLA hojar blir mycket roligare.


På dessa kurser får du tillfälle att lära känna andra hojåkare med alla möjliga sorters hojar. Kläm, känn, provkör.
Det måste ju vara det bästa att be att få provköra ett brett urval av MC på dessa knixbanekurser . Lite som roadshow inkl utbildning för en symbolisk summa till arrangören.
 

Loccone

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Moto Guzzi V7
V-twin ÄR gött -men inte en sömnig custommotor i ett fajterliknande paket.

Så jag slår ett slag för några riktigt trevlig mullerklubbor, iofs alla med mer eller mindre kåpor men bara för att förvirra ytterligare :tummenupp


En av Hondas verkliga långkörare. Driftsäker (det är ju en Honda), lättkörd och med riktigt fint muller med rätt pipor. Mkt hoj för pengarna.


En halv nr större än Firestormen med en av de bästa V-motor som någonsin byggt. Roligare än lillebror SV650.


Yamahas försök att slå sig in i v-twinkriget (fast med en parallelltwin). Ingen jättesucce men har sina fans.

R-varianten av TL1000S (föregångaren till SV1000) och lite av en kulthoj i rätt kretsar, speciellt om den är klassiskt blå vit. Var tänkt att piska Ducati i WSBK men satsningen las ned. Väldigt udda design för att vara en twin. Motorn är en juvel.


Vill du in i "finklubben" så är 900ss en bra start. Inte något effektmonster men fint chassi. Räkna inte med samma driftsäkerhet som japsarna men det är det värt......:bananaljudet ur den italienska L-twinnen är något helt eget:kär
Vilken hitparad! Hatten av för dina hojsökarskills 👍
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
provkörde en Bulldog, hmm den är snygg och allt det men det kändes som att släppa koppling på en sovjet tank. Sen så var väl inte denna i bästa skick men nja jag tror inte det. Får nog luta mig åt yngre modeller under 45000
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Ducati 1098 -08 evigt banprojekt, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
provkörde en Bulldog, hmm den är snygg och allt det men det kändes som att släppa koppling på en sovjet tank. Sen så var väl inte denna i bästa skick men nja jag tror inte det. Får nog luta mig åt yngre modeller under 45000
Om du kollar på Bandit....




 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Sen måste jag säga att av någon anledning ligger Suzuki mig nära hjärtat. Deras motorer och växellådor vad jag både har läst och kört känns fantastiska. Eller har jag fel? Suzuki W-Twin eller rak4:a spelar mindre roll
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
Triumph Trident
Street Triple om du vill ha något smidigt, men betydligt bättre med mer effekt än din gladius.
Du ska hitta en fin 675 för de pengarna. Gärna en R, men de vanlig funkar de med.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Ducati 1098 -08 evigt banprojekt, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Sen måste jag säga att av någon anledning ligger Suzuki mig nära hjärtat. Deras motorer och växellådor vad jag både har läst och kört känns fantastiska. Eller har jag fel? Suzuki W-Twin eller rak4:a spelar mindre roll
Det är du inte ensam om :tummenupp Grannnes Katana men framförallt min kusins blåvita gsxr 750 -85 var det som fick mig börja åka hoj, var helt blown away :kär Har sedan dess avverkat ett antal "gixxers": 750, 1100 och en Hayabusa så Suzuki är def mitt "husmärke".

Alla modeller har väl inte rosat marknaden och ibland har det varit si och så med kreativitet och innovation men visst är man duktiga på att bygga bra drivlinor.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Det börjar luta mot en GSF 650 SA som jag inte har hunnit läsa mig fram till vad SA betyder men det borde finnas en förklaring. Denna ska också ha ABS inte att man tänker på det men gött och veta att den finns där så man inte halkar på regnet hahahah.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Eller

Suzuki GSR600 kanske men denna har ina ABS men det är ju inte livets räddare eller?​

 

Felix83

Tuffa hojåkare har väst!
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki GSF600 Bandit -00
Det börjar luta mot en GSF 650 SA som jag inte har hunnit läsa mig fram till vad SA betyder men det borde finnas en förklaring. Denna ska också ha ABS inte att man tänker på det men gött och veta att den finns där så man inte halkar på regnet hahahah.
S betyder kåpa, A betyder ABS.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
Klockan i svängen? Nu förstår jag inte.
Enda gsf650sa jag kunde hitta


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja jag menade att hastighetsmätaren har fast position och inte sitter på styret som på en Gladius eller xj6 tex.
 

SV Rider

Sporthojsnörd
Gick med
16 Mar 2021
Hoj
Suzuki SFV Gladius 650
S betyder kåpa, A betyder ABS.
Tittade på en idag och provkörde. Den var jättefin och allt men det känns som en för dem som reser längre sträckor. Sen var den väldigt snäll, måste säga att v-twinnen saknas oerhört. Här får du antingen varva eller krypa på 6:an i 60 som inte var problem. Hördes knappt att motorn var igång. Förvisso var den helt original men en sak man inte kan lyfta bort blicken är den där HAUBITSEN till ljuddämpare. Satan vad stor till en så liten motor tycker jag.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Ja jag menade att hastighetsmätaren har fast position och inte sitter på styret som på en Gladius eller xj6 tex.

Haha jaha men det spelar ju ingen som helst roll min tenere har fasta instrument som väldigt många hojar. Köp dig den där nu innan säsongen är slut


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Iron Horse Show – tillbaka efter 10 år

Halva grejen med en lyckad ...

Test av öppningsbara hjälmar

Onlinepubliceringen av den ...

Adventure Days i Säfsen – Anmälan öppen!

Bike deltog i fjolårets Adv...

Motocross-SM på Malmabanan i Västerås

Många i publiken hade tagit...

Bike grusbusar i Sörmländska skogarna!

De sex vassaste grusbusarna...

Bildkavalkad Norrtälje

Foto: Manfred Holz Nu ha...

Finbesök från Tyskland x 2!

Jörg Lohse och tiotusenmila...

Dags för World Adventure Week

WORLD ADVENTURE WEEK inleds...

ExploreBike: Track Days med Yamaha R7

Track Days med Filip Backlu...

1 av 3 använder inte blinkers

Riksförbundet M Sveriges lo...

Top