jungfru tur ... kristianstad

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Då bär det av för jungfru turen på min ninja gröna moto ... det är tänkt att vi skall köra på domus pakering i kristianstad om någon är intresserad utav att hänga på ..

brinckis skrev:
Då bär det av för jungfru turen på min ninja gröna moto ... det är tänkt att vi skall köra på domus pakering i kristianstad om någon är intresserad utav att hänga på ..

Tjena
Vi e 3 st som skall ut å köra lite senare idag hade vi tänkt men vet inte var va ute i åhus å körde igår!!
Hur ser vägar å parkeringar ut e det blött har inte varit ute ännu vettu :)

Jag hänger på om det blir lite senare ikväll, måste dra till Everöd och hämta min mini med buss och de går inte direkt bra på söndagar

kaZmur skrev:
Jag hänger på om det blir lite senare ikväll, måste dra till Everöd och hämta min mini med buss och de går inte direkt bra på söndagar
Vi har nu kommit hem efter vår första tur ... skit kul. Men det slutade med att vi blev utslängda av en väktare ... meningar som "detta är ingen lekplats" "skall ni handla? parkera isåfall o gå in o handla" "vi har fått klagomål bla bla bla ..." kom tätt. Men de stänger 1700 idag så vi tänkte sticka dit igen vid 1800 när alla väktare förhoppningsvis är borta. trägen vinner

kul om fler hänger på ... vi behöver hjälp med att starta min ... men får dra 15-20 min innan den går igång ... puh

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    66.9 KB · Visningar: 175
  • 2.JPG
    2.JPG
    31 KB · Visningar: 111
  • 3.JPG
    3.JPG
    68.7 KB · Visningar: 151
Last edited:
hur pass säkert är det att ni verkligen är där typ vid 18:30? Känns lite drygt att åka mellan everöd och krstd i onödan :D

kaZmur skrev:
hur pass säkert är det att ni verkligen är där typ vid 18:30? Känns lite drygt att åka mellan everöd och krstd i onödan :D
till 200% ... vi kommer vara där ... jag bor 400 meter därifrån

brinckis skrev:
till 200% ... vi kommer vara där ... jag bor 400 meter därifrån

Gött! Då ska jag bara dra till Everöd och hämta minin, sen till jobbet och hämta ett nytt kåpset och skruva på det... sen ska de köras :D

Tack för en trevlig runda fast nästa gång ska jag ha ordentliga kläder och spänt mina skruvar. samma tid samma kanal nästa vecka var det va??
Hoppas att det blir en bättre uppslutning då.

brinckis skrev:
vi behöver hjälp med att starta min ... men får dra 15-20 min innan den går igång ... puh

Testat startgas? Det har funkat på min, fast sista gången idag sket det sig, eller ja, jag gav upp... :)
Jag tror det är lite småviktigt vilket läge chokereglaget i också.

Mini_Jimbo skrev:
Tack för en trevlig runda fast nästa gång ska jag ha ordentliga kläder och spänt mina skruvar. samma tid samma kanal nästa vecka var det va??
Hoppas att det blir en bättre uppslutning då.
japp ... spänna skruvarna och bättre kläder ... sen ses vi nästa vecka

CorbenDallas skrev:
Testat startgas? Det har funkat på min, fast sista gången idag sket det sig, eller ja, jag gav upp... :)
Jag tror det är lite småviktigt vilket läge chokereglaget i också.
jag snackade med kaZmur innan och hans mini startade enklast med choke i det övre läget (stängd) och sen när den startat öppna den för fullt... det funka ganska bra på min också

brinckis skrev:
jag snackade med kaZmur innan och hans mini startade enklast med choke i det övre läget (stängd) och sen när den startat öppna den för fullt... det funka ganska bra på min också

Okej. Känns som jag provat alla möjliga lägen så det har svårt att dra nån slutsats. Jag tror det du säger har funkat för mig också...
Hur länge måste man choka eländet egentligen?

Min gick i 5 minuter i torsdags, därefter är den helt död.

Tycker jag har pillrat med det mesta men den vägrar totalt, inte ens med startgas utan filter.

Chirre skrev:
Min gick i 5 minuter i torsdags, därefter är den helt död.

Tycker jag har pillrat med det mesta men den vägrar totalt, inte ens med startgas utan filter.

Har du kollat så du har gnista? Hur ser stiftet ut?

Jodå Corben, har bytt till ett NGK oxå men utan resultat.
Gnista finns, men den är inte stor.

Chirre skrev:
Jodå Corben, har bytt till ett NGK oxå men utan resultat.
Gnista finns, men den är inte stor.

Ajdå. Min gnista är inte heller stor, men det funkar. Oftast :)
Jag har märkt också att det måste till en rätt bra "snärt" när man drar till annars startar eländet inte.

Har ni provat att shotta hojen?

ja, pilla bort stiftet och häll i lite bränsle. Inte mycket men lite grann. Det gjorde susen på min och polarens hoj när vi hade problem. Räckte dock med att göra detta första gången vi skulle dra igång damerna.

lycka till!

Shotta var ett kul uttryck Mark, men ja, har provat även det.
Est ist tot, seer tot.

Back