Jag är klar nu!

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Hej allihop!

Eftersom många här lusläser Blocket så kommer det ändå snart komma någon kommentar så då är det lika bra att jag skriver det själv! :)

Jag har väl känt lite på sistonde och ännu mer tydligt när vi var på senaste bankörningen att jag börjat tröttna på att jaga gränser. Jag är absolut inte snabbast varken på gata eller bana men jag har tagit mig till en nivå där jag börjar känna att jag inte har behov av att nå längre. Och har man inte behov av att pressa den gränsen längre så har man inte längre behov av en 200Hk Ninja känner jag så jag kände att det var dags för mig att gå vidare inom motorcykleriet. Till vad vet jag inte riktigt just nu men det lutar åt att jag testar cross. Då kan jag ta med min son på det också och det behöver inte kännas som att man vågar livet varje gång man ska ut. :död

Detta behöver ju inte betyda att man lägger av med denna typ av körning för resten av livet. Vem vet... Snart kommer jag kanske på något nytt och jagar just dig i bakhasorna! :yoparty

Jag kommer naturligtvis fortsätta hänga här en del och göra livet surt för Gabor m.fl. och flera av er kommer jag att möta på crossbanor och i endurospår ganska snart (om det nu blir det).

Fett med kärlek till er alla!
:cool:

Du o jag som är Maverick och Goose:va

Skaffa en motard med dubbel hjuluppsättning duger till allt!:tummenupp

Smc, kommer du vara med på något sätt iaf? Du är ett BRA ämne för det Tony!

Jag har ju vetat att det kanske varit på gång då vi snackat en del och du gör helt rätt att gå på magkänslan även om det är tråkigt att inte ha med dig på bana och väg på samma sätt. :krama

Som vi sa, skaffa dig en 250 enduromaskin (KTM exc) som är landsvägsreggad så tar du dig både till grusspåren med eller utan släp och har möjlighet att skaffa motardkit och köra gocartbanor på sikt. Att inviga sonen och skaffa en liten maskin är garanterat ett roligt sätt att spendera sin fritid på. :tummenupp

Både du och jag drägglade ju över andra "bortskämda" ungars crossar när vi var 3 äpplen höga; inte f-n var det någon farsa som handlade en PW50 åt en då inte. Jag hade varit evigt tacksam om min far gjort det. :yoparty

Så ta't piano fundera igenom nästa steg och ev inköp så ses vi vare sig det är i skogen (på min å Carro's lilla ettriga 85:a) eller på vägarna, och vare sig du vill eller ej :D

,,, cross,,,inte kännas som att man vågar livet varje gång man ska ut

fick inte riktigt ihop dedär :tungan
men det blir nog najs! :) försök få med dig cross-posör-sportis oxå!
syns i skogen!

(du med Rotor!

,,, cross,,,inte kännas som att man vågar livet varje gång man ska ut

fick inte riktigt ihop dedär :tungan
men det blir nog najs! :) försök få med dig cross-posör-sportis oxå!
syns i skogen!

(du med Rotor!

När man är nybörjare så tar man det oftast lite lugnare! :) Då riskerar man mest lemlästning! :D

Jag har full förståelse Trixarn'! :)

Geggmoppegrejen är, på det stora hela, lite som banåkat med gathojar, man får härja fritt utan större risker - men med en skillnad, vill man kan man åka i stort sett varenda dag i veckan a' 100:-/träningstillfälle (exkl soppa, slitage, etc).

Nackdelen är mek och tvätt...och tyvärr finns det inga genvägar, slarvar man med meket kommer det surt tillbaka, men det är värt det. :)

/J

P.S. Enduroräser med motardkitt, rocknroll, då kan du haka på knixbuset ändå, och åka skjortan av alla, men det är en 450 du skall kika efter då.

Jag har full förståelse Trixarn'! :)

Geggmoppegrejen är, på det stora hela, lite som banåkat med gathojar, man får härja fritt utan större risker - men med en skillnad, vill man kan man åka i stort sett varenda dag i veckan a' 100:-/träningstillfälle (exkl soppa, slitage, etc).

Nackdelen är mek och tvätt...och tyvärr finns det inga genvägar, slarvar man med meket kommer det surt tillbaka, men det är värt det. :)

/J

P.S. Enduroräser med motardkitt, rocknroll, då kan du haka på knixbuset ändå, och åka skjortan av alla, men det är en 450 du skall kika efter då.

Bara titta på R-sickan:tummenupp:tummenupp

Vilken gravmentallitet det ligger i denna tråd:confused: Vad är problemet? Åka hoj kommer du nog alltid göra oavsett hk och att byta hojtyp kommer nog alla vi göra någon gång:) Gegga ett tag med sonen och skaffa uber billig motard så är du komplett för allt vad du vill och känner för! Du får inte sluta glirra oss här iallafall...det vore en stor förlust:arsele:D

Vilken gravmentallitet det ligger i denna tråd:confused: Vad är problemet? Åka hoj kommer du nog alltid göra oavsett hk och att byta hojtyp kommer nog alla vi göra någon gång:) Gegga ett tag med sonen och skaffa uber billig motard så är du komplett för allt vad du vill och känner för! Du får inte sluta glirra oss här iallafall...det vore en stor förlust:arsele:D

ExaCKt! Fast jag ska nog skippa motarden ett tag om jag ska ge fan i att jaga gränser! :D

Är det dags för en GPZ kanske? :cool:

ExaCKt! Fast jag ska nog skippa motarden ett tag om jag ska ge fan i att jaga gränser! :D

Är det dags för en GPZ kanske? :cool:

Jaga gränser gör man nog på alla typer av hojar.
Cross, enduro, grusvägsracers eller motarder.

Nja, inte customhojar kanske....
Men låt oss hoppas du inte sjunkit så lågt...

Bobber is da shit !!

Ja kan garantera att du kommer få återfall.. :)

Har man en hoj-gen i sig är de svårt att få bort...

Å gränser har jag bara mina egna, att försöka hålla balansen å ha kul :)

/ Gubbjefel talandé af egen erfarenhet

Ja kan garantera att du kommer få återfall.. :)

Har man en hoj-gen i sig är de svårt att få bort...

Å gränser har jag bara mina egna, att försöka hålla balansen å ha kul :)

/ Gubbjefel talandé af egen erfarenhet

Tror det är samma för min del, så länge jag orkar släpa mig upp på hoj så kommer jag köra, även om det kommer ta sig uttryck i olika former! av 2 hjulingar.

Back