ISR skivor skall de glappa?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag införskaffade ett par begagnade främre ISR bromskivor och de skallrar/glappar. Skall de vara så?
Originalskivor är väl normalt sett "stumma".

Dom ska inte vara stumma. "Fritt inspänd" har jag för mig att termen är som Acke använder.

Hehehe:) Då är det bara att fundera på vad Acke menar med "fritt inspänt":hihi
Alternativet finns ju också att sända upp dem till honom medan jag ändå skall köpa lite fler ISR pryttlar.

Tack för inlägget förresten:tummenupp

Dom ska inte vara stumma. "Fritt inspänd" har jag för mig att termen är som Acke använder.

Japp, dom skallrar rejält! :hihi Men dom ska bara röra sig i sidled, inte i rotationsriktningen. Att byta nitarna tar en halvtimme eller så och kostar ca 300kr/skiva, iaf när jag böt senast :)

Om dom nu är begagnade så är det väl ingen nackdel att skicka dit dom för översyn.

Jag misstänkte att de skulle glappa lite men de glappar både sidledes och i rotationsriktningen så Acke får nog checka dem.
Det är kvalitetsprylar så det är bättre att låta dem fixa till det som behöver fixas.

Men tack för ert engagemang:tummenupp

Är det flytande skivor? Dessa är rörliga i viss mån.

Flytande skivor har som syfte att fördela nedslitningen av godset på ett mer fördelaktigt sätt.

Last edited:
Back