Isdubb till minimoto!?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har precis plöjt genom "Såhär ser mitt bakdäck ut"-tråden som ligger i bilder och film delen.
Tanken som slår mig är, finns det isdubb till minimoto?

Om inte, kan man göra det själv, på samma sätt som till stora hojar?
Borde ju vara betydligt mindre jobb till en mini.

Välkommen med tips, trix, sågningar samt en och annan avhyvling!

PS: en arb. kamrat berättade att han satte häftstift i hockeypuckar och hade som hjul till den radiostyrda bilen (för hundra år sedan)...

"the pilot" på w-racing sa att han skulle sälja sånna däck..

Mark skrev:
Fick du nån prisuppgift?
neee jag fråga var ju dumm & inte frågade efter det, men vanliga slicks går ju på 500 spänn per styck.så dom dubbade lär nog inte vara billigare än det..men det är väll bara till att ringa han i så fall.. :)

Finns det någon snö kvar när jag får min då får långfärdsskriskoåkarna se upp :D

Vi kanske ska anordna något i stil med Vikingarännet som går från Uppsala till Stockholm (har jag för mig). Vore rätt coolt med säg 100 minimotos som kommer brännande över isen :hihi

sandstream skrev:
Finns det någon snö kvar när jag får min då får långfärdsskriskoåkarna se upp :D

Vi kanske ska anordna något i stil med Vikingarännet som går från Uppsala till Stockholm (har jag för mig). Vore rätt coolt med säg 100 minimotos som kommer brännande över isen :hihi
*asg* fy f.. vad ballt.kan se det framför mig & höra det framför allt.. :D

Hade du tänkt att 100 minisar med dubb skulle köra då? Sounds lika a vision

Jag har ett par långfärdsskridskor (med tillh. "pjäxor) som jag har fått av farsan i julklapp. När jag var ute och provkörde dom höll jag på att slå ihjäl mig samt slita av mina hälsenor. Att göra översteg med sånna (som sticker ut 15 cm framför tårna) är dömt att misslyckas.

Tänkte du bygga skidor, eller kan ta på sånna på sina egna fossingar och ha dom som "stöd"?

jag offrar ju lätt dom här skenorna om man bara kan göra nåt kul av dom!

Last edited:
Back