Intercoler till GSXR 750

Roger_R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
GSXR-750 -96.... streetfighter
Hej..
Turbo bygge "pågång"
Jag har letat länge nu men inte hittat någon lämplig intercoler till min GSXR 750 -96
Problemet är då kylaren inte är rak! (montering av IC framför kylarn)

Alt strunta i IC och köra E85......men vill ändå ha IC av erfarenhet!!!

Några förslag!!

////Roger

IC från Mc-Xpress.

En färdig ic (bockad med färdiga gavlar med anslutninga) kostar ca 4300kr
Utan gavlar men bockad ca 2400kr. Om jag inte minns helt fel!

//Fredric

en 11 raders bockad ic utan gavlar gav jag 2000kr för hos marklund

OK..

Tack för tipsen!!!

Har någon byggt turbo på en 750 som kan ge tips på turboagregat!!!
Jag har ett aggregat från en saab 9000 turbo liggande med det känns som att den är "lite" stor, Ska kanske ha något aggreat från typ fiat uno eller liknande...

Jag har bara turbokonverterat bilar.....min försat mc turbo.. :tummenupp

Någon som vet komp förhållandet på gsxr 750 -96 ?

///R

Roger_R1 skrev:
OK..

Tack för tipsen!!!

Har någon byggt turbo på en 750 som kan ge tips på turboagregat!!!
Jag har ett aggregat från en saab 9000 turbo liggande med det känns som att den är "lite" stor, Ska kanske ha något aggreat från typ fiat uno eller liknande...

Jag har bara turbokonverterat bilar.....min försat mc turbo.. :tummenupp

Någon som vet komp förhållandet på gsxr 750 -96 ?

///R

ja hur mycket effekt har du tänkt dig? ett aggregat från fiat uno räcker väl till runt 150 nånstanns så det är väl inte så mycket mer än orginal.

PD skrev:
ja hur mycket effekt har du tänkt dig? ett aggregat från fiat uno räcker väl till runt 150 nånstanns så det är väl inte så mycket mer än orginal.

Det var för lite....Jag söker inga hemska effekter!!! MAX: 180-190 hk..(tänkte börja ladda 0,6....men man vet ju hur det brukar sluta :D )
Saab 9000 aggregatet, skulle funka bra till dessa hk. (bara inte jag får laddtrycket högt i registret). vill ha "effekt " i mellanregistret med.

ska kolla vad mitt aggregat ska kunna ge i hk!!!

///R

Ett Saab eller Volvo-aggregat från en modern lättryckare skulle passa bra. Boost tidigt och du kan klämma ut runt 240 till 250 hästar om du vill. Saab ligger ju bara på 175 hästar i 9-3'an. Reservdelar/reservaggregat i överflöd.

Back