Instant Video Chat - Alternativ till MSN å Skype

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Någon som känner till något riktigt lättviktigt direkt-video-chat-program där man går direkt till video-chat-läge med den man väljer att prata med?!

Det skall inte gå via en massa chatrum och annat mög som t.ex CamFrog.

Helst skall det bara ha ett par funktioner:
- "Adresslista" till de användare man vill kunna tjöta med
- videofönster med möjlighet att stänga av ljudet.

man skall kunna prata med flera olika personer utan att de man pratar med ser alla som man själv pratar med.

Varje person skall bara se de personer som de själva bjudit in till samtal, man skall alltså inte ansluta till något möte eller något öppet chatrum.

Tänk er MSN fast man ersätter textchattandet med Video.

- Ja, jag vet att MSN har stöd för Webcams men det går bort av två anledningar:
1. Video skall startas direkt utan att man går omvägen via textmeddelandefönstret.
2. Videofönstret skall inte konkurera med en massa andra rutor och fönster som Webcam-läget i MSN bara är en del av ett större, textchatsfönster.

Än så länge är TokBox det närmaste jag kommit.

Men vaffan...
- Finns det verkligen inget hyggligt instant messaging-program eller motsvarande som stödjer flera parallella videosamtal?!

Jag hittar hundratals som stödjer samtal mellan två personer.
Jag hittar en jäkla massa som stödjer "videokonferenser" men det innebär ju att alla ser alla!?

Jag vill hitta ett där jag kan prata med Markus, Dreggel och Bazooka utan att för den skull t.ex Bazooka ser de andra två.
Och om Markus vänstrar med Jörgen och t-rex under samtalets gång så skall inte jag se deras fula nunor på skärmen...

Alltså, flera videosamtal skall vara möjliga men varje användare skall bara se de videofönster som de själva startat eller bjudits in till.

Det skall således fungera precis som MSN / MS Live Messengers textchat funkar... Jag ser de dialoger som jag själv startat eller deltar i. Jag får inte upp mer än en dialog bara för att den jag börjar prata med pratar med fem stycken andra.

Back