Ingen el på Knutstorp!!!!!!!!!!!!!!!

fastcorner

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
RaceGixx1000/Ducce 998
Se bifogad information. 1 informationsbrev och TR för debutanttävlingen, där de allmäna delarna berör alla.

OBS! På anläggningen finns ingen el att hyra. Egna aggregat måste tas med. Klubben råder inte över
dessa omständigheter, det är helt och hållet banägarens beslut, telefon om ni undrar 0418-800 44, Lars Svensson

Ingen förare eller maskin tillåts köra på banan innan han och maskinen godkänts vid besiktningen. Obligatorisk ljudmätning. Kontinuerlig förbifartsmätning kommer att ske, vid för högt värde kommer svartflaggning att ske och kontrollmätning att utföras.Före besiktningen ska anmälan ha skett i anm.sekretariatet. Besiktningstid fredag kl. 18.00-21.00, lördag kl. 07.00-09.00.
OBS! TYDLIGA SIFFROR.

Allt enligt Eva Gödke.

Lite jobbigt med elen, men vad är det angående ljudmätningen som du reagerar över?

McB skrev:
Lite jobbigt med elen, men vad är det angående ljudmätningen som du reagerar över?

Lite dåligt att inte skriva ut vad gränsen är. Eftersom dom skriver att dom skall både mäta innan och under race kan man nog dra slutsatsen att fritt blås är uteslutet. Snyggt att bli svart flaggad på sprint lopp :kocko

Jonas

fastcorner skrev:
Lite dåligt att inte skriva ut vad gränsen är. Eftersom dom skriver att dom skall både mäta innan och under race kan man nog dra slutsatsen att fritt blås är uteslutet. Snyggt att bli svart flaggad på sprint lopp :kocko

Jonas

95 dB vid förbipassering skulle jag tro är gränsen, eftersom den är bestämd av Länsstyrelsen.

fastcorner skrev:
Då är det bara ett orginal system som fixar det.

Finns nog fåtalet helsystem/slipon som klarar det också, men vill man vara på den säkra sidan så är det bäst att montera original.

Vafan, mitt MICRON helsystem har jag mätt på Bilprovningen.
Gick igenom kraven för en vanlig gatbesiktning. Då ska det ju inte vara några poblem... Väl?

McB skrev:
Finns nog fåtalet helsystem/slipon som klarar det också, men vill man vara på den säkra sidan så är det bäst att montera original.

Det är nog säkrast.

Är det bara jag som tycker att en anmälningsavgift borde innefatta lite jävla kräm i sladdarna. Bara för att det är ett B-race skall det väl innebära B-standard.

Macke skrev:
Gick igenom kraven för en vanlig gatbesiktning. Då ska det ju inte vara några poblem... Väl?

Bilprovningens gräns är 103 dB vid statisk belastning (varvtal?), vilket torde överstiga 95 dB vid förbipassering på riktigt höga varv.

fastcorner skrev:
Det är nog säkrast.

Är det bara jag som tycker att en anmälningsavgift borde innefatta lite jävla kräm i sladdarna. Bara för att det är ett B-race skall det väl innebära B-standard.

Kanske inte ingå i anmälningavgifter, den var ju bara 600 spänn. Men jag tycker defenitivt att det borde gå att betala lite extra för att få lite ström...
Så svårt kan det ju inte vara att fixa?
Ska bli kul att försöka sova i depån när det står 10st diselaggregat och går hela natten... För man vill väl ha ström i husvagnarna och bussarna när man sover...?

Tycker rätt synd om hylinge ms eftersom dom ständigt har att göra med sveriges i särklass spånigaste banägare..

/B

Macke skrev:
Gick igenom kraven för en vanlig gatbesiktning. Då ska det ju inte vara några poblem... Väl?.
oFFkeFF skrev:
Öhh, nej, 102dB statisk mätning ska klara 95dB förbifart.

Nix, att den klarat Bilprovningens kontroll är ingen garanti.
Har själv blivit utslängt från banan fast jag hade originalsystem som visade 101dB på Bilprovningen.

Ducatista skrev:
Har själv blivit utslängt från banan fast jag hade originalsystem som visade 101dB på Bilprovningen.

Mitt visade 98db... :confused:

Det lär ju inte vara andra gränser än de som gäller på tisdagsträningarna. Då vet inte jag någon som blivit svartflaggad iaf.

Macke skrev:
... Men jag tycker defenitivt att det borde gå att betala lite extra för att få lite ström...
Så svårt kan det ju inte vara att fixa? ......?

Jo så svårt kan det vara. Jag tror vi fick betala 400:- för elen förra året och då var det många sura miner.

Chrille skrev:
Jo så svårt kan det vara. Jag tror vi fick betala 400:- för elen förra året och då var det många sura miner.

Men då fick vi åtminstone lite el...... Även om det sved i plånboken. :3freak

Att elen inte ingår i 600 kr tycker jag är fullt förståeligt, men att elen inte ens går att köpa till? :kocko

//H

Det är ju bara att inse att motor-events är puckade jävla nötter som tror att alla motorsportutövare har budgetar i STCC-klass. Fast lite förvånande är det att de inte ens erbjuder el här, ockrare av klass som de är så kunde dragit in mycket flis där.

Ducatista skrev:

Nej, givetvis inte. Avgassystem "slits", d.v.s man får packa om dem med jämna mellanrum. Och ibland krävs det¨på banträffar att det ska vara 95dB statisk mätning. Men på race, såvida inget annat sägs är det 102dB statisk mätning som gäller och 95dB förbifartsmätning..

Nu har jag pratat med den käre Lars Svensson och han skyller på att de har för klena kablar fram till anläggningen. Så fort de kopplar in något extra sjunker spänningen till under 190 volt.

STCC:s tillgång på el löste de tydligen genom två stora dieselverk och ett eget lokalt nät, vilket kostade ca 80-90 000.

De har begärt in offert från SydKraft för att bygga ut elförsörjningen till anläggningen och summan är i storleksordningen av en halv miljon vilket, enligt honom, ägarna inte vill satsa på.

//H

Back