Hyra Släp I Sthlm?!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tjipp!

Ett delikat problem...

Ska eventuellt köpa hoj i tokholm inom en snar framtid... Ska frakta den med släp isåfall. Jag åker från skötet (GBG) och det känns lite dumt att åka upp med en tom släpkärra. Kan man hyra ett släp, till rimligt pris i tokholm som man sedan kan lämna av i götet? Då slipper man ju åka dubbla vänder med släp! Ännu värre om man INTE köper hojen, då åker man massa med ett tomt släp.

Tips iform av priser, telefonnummer och glass mottages tacksamt...

/H

:hej

OK/Q8 har väl envägsuthyrning på släp tror jag.

Var ska du hämta hojen?

Silwer skrev:
jaha vad ska du skaffa då?
det blir en fzr 600 från 91...

Hmm, tack för länkarna gubbar!!! SH kan man lita på....

ska kika på typ om shell eller ok/q8 har envägssläp oxå....

690 spänn per dygn tycker jag var lite mycket....

/H

Silwer skrev:
ok.

Sälan de har sånna släp, men kolla går ju.
Jobbigt att behöva köra upp kärran igen:-))
Nästan värt 650 pänn att slippa imho.

Jo iofs...

Fast jag kunde få ett släp gratis från götet.... det kanske blir billigare ändå?

klart det tar ju lite längre tid....

hmmm... Hjälp mig å tänka nu!!! :)

hållundan skrev:
Jo iofs...

Fast jag kunde få ett släp gratis från götet.... det kanske blir billigare ändå?

klart det tar ju lite längre tid....

hmmm... Hjälp mig å tänka nu!!! :)

OK. Har du kollat på hojen tidigare så att du vet att du ska ha det exemplaret?

Annars är det lite drygt att sitta och puttra i släpvagnsfart upp och eventuellt ner med tom kärra. Jag skulle hyra släp.

Pellert skrev:
OK. Har du kollat på hojen tidigare så att du vet att du ska ha det exemplaret?

Annars är det lite drygt att sitta och puttra i släpvagnsfart upp och eventuellt ner med tom kärra. Jag skulle hyra släp.

nej jag har ju inte kollat åp den så jag vet ju inte om det blir nått....vilekt är lite kass...

hmm, kanske är bättre att hyra envägsssläp då...

kan man göra det på helgen oxå eller?

hållundan skrev:
nej jag har ju inte kollat åp den så jag vet ju inte om det blir nått....vilekt är lite kass...

hmm, kanske är bättre att hyra envägsssläp då...

kan man göra det på helgen oxå eller?

Jo, det funkar. Det brukar vara Statoil som har vagnarna. Men kolla innan du åker så att dom har kärror inne, det kan vara lite tajt runt månadsskiften eftersom många flyttar då. Du kan ju alltid preliminärboka ett släp iaf.

hållundan skrev:
Tjipp!

Ett delikat problem...

Ska eventuellt köpa hoj i tokholm inom en snar framtid... Ska frakta den med släp isåfall. Jag åker från skötet (GBG) och det känns lite dumt att åka upp med en tom släpkärra. Kan man hyra ett släp, till rimligt pris i tokholm som man sedan kan lämna av i götet? Då slipper man ju åka dubbla vänder med släp! Ännu värre om man INTE köper hojen, då åker man massa med ett tomt släp.

Tips iform av priser, telefonnummer och glass mottages tacksamt...

/H

http://www.eldonrental.com
Glöm inte valfett på dragkroken.

gladh

Edit: Jäklar va snabba alla är idag. :va

Last edited:
Har för mig att det är så dyrt som skrivs ovan tyvärr.
Han som köpte min förra hoj fick betala något liknande när han hyrde släp ena vägen från GBG till Skåneland. Han hyrde på Statoil, sådana Eldon-släp har jag för mig.

real skrev:
Har för mig att det är så dyrt som skrivs ovan tyvärr.
Han som köpte min förra hoj fick betala något liknande när han hyrde släp ena vägen från GBG till Skåneland. Han hyrde på Statoil, sådana Eldon-släp har jag för mig.

jag skulle satsa på att låna en pickup av nån

Eldrontrailer! kostar ca 600:-/dygn ingen milkostnad. fraktade en custom och en 125a från ystad till stockholm! gick prima :tummenupp

cool_adde skrev:
Eldrontrailer! kostar ca 600:-/dygn ingen milkostnad. fraktade en custom och en 125a från ystad till stockholm! gick prima :tummenupp

Hyrde ELDON sthlm-hbg = 725:- /dygn litet täckt släp. Ett större skåp kostar en dryg hundring till.

johanrehn80 skrev:
Hyrde ELDON sthlm-hbg = 725:- /dygn litet täckt släp. Ett större skåp kostar en dryg hundring till.

dyrt!

Jag hade ett med glasfiber kåpa och hyrde den ett dygn. det var den näst största modellen tror jag. helt säker på att det inte var mer än 700 balubas!

Back