Husqvarna smr 570

dEnA

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Ktm 690 Smc, Ex. Husqvarna SM570R Ex.Raptor 660 -05
Jag gnider affär om en ovannämd motorcykel.
Jag har några saker som jag funderar på och tar gärna emot åsikter och tips.
- Varför är hojen så opopulär ? Det finns ju knappt nåt om den i sporthoj, youtube, eller ens supermotojunkie. Den är ju trots allt möjligtvis en av de vackraste supermotarderna orginal :)
- Den har et metalliskt skramlande ljud från motorn som man hör på tomgång, enligt säljande parten är det här helt normalt till den här motorn, hmm ?
- Annat som man borde ta i beaktan när man köper en 5 år gammal hoj ?

Tackar och bockar
Dennis

Last edited:
Skrammlar?

vart kommer det skrammlande ljudet ifrån?

vet att på Ktm cyklar kan det komma ett sådant ljud från kopplingskorgen, å det är ingen fara i viss mån.......

det är bara en jävligt korkad lösning på kopplingskorg med lösa hyllsor, som håller mellan skivorna som låter!

det är min erfarenhet i alla fall!

Lyfter lite!

Kanske kan bli en 570 tråd den här :tummenupp

Någon mer som åker på en 570?!

Själv kör jag en 01a i stort sett original bortsett ifrån TC-kam och lite tillsnyggade kanaler.

Har en även jag fast den har hamnat lite i skymundan bakom husan nu... Min e komphöjd, Portad å plastad, ställbart kamdrev, vet ej vilken kam som sitter i...

Har en även jag fast den har hamnat lite i skymundan bakom husan nu... Min e komphöjd, Portad å plastad, ställbart kamdrev, vet ej vilken kam som sitter i...

Okok gött!

Du har inte gjort någon bänkning på den?

Du har gjort enligt halvard och svarvat av 0.8mm på cyllen?

Vet du vilken drevning du har?

Mycket frågor :näsblod

Nope, ingen bänknig... Toppen va märkt nåt ja inte kommer ihåg men halvard kände igen den från nån rejsputte... drevning har ja heller inte koll på i detta nu men kan återkomma... Inga konkreta svar där alls =P...

Haha.

Har planer på att lämna iväg cylindern och veven till halvard för att få 12:1 och ett lättat/balanserat vevparti. Ska göra stor skillnad!

Är även på halvjakt efter en lite fläskigare förgasare än orginalets Dellorto PHM 40mm..

Dåligt med aktivitet i den här tråden! Någon som kanske har ett helsystem liggandes? skall va till en -01a!

Dåligt med aktivitet i den här tråden! Någon som kanske har ett helsystem liggandes? skall va till en -01a!

Jag ska ha ett system från FP någonstans. Det var lite fippel med passformen på det på ena röret baktill till ljuddämparen så jag körde aldrig med det utan nöjde mig med en TC-burk gällande avgasbiten. Ska se vad jag finner i gömmorna.

För övrigt en underbar hoj. Har aldrig varit så nöjd med någon som jag var med den. Den gick långt, hårt och länge!

Hittat något System? :) Aldrig hört om FP någon gång, vad/vilka är de? Hitta ingen sida heller :confused:

Jag ska ha ett system från FP någonstans. Det var lite fippel med passformen på det på ena röret baktill till ljuddämparen så jag körde aldrig med det utan nöjde mig med en TC-burk gällande avgasbiten. Ska se vad jag finner i gömmorna.

För övrigt en underbar hoj. Har aldrig varit så nöjd med någon som jag var med den. Den gick långt, hårt och länge!

Kikade lite på en Husqvarna 510 SMR...hur är den jämfört min 625? Misstänker att den är mer bana än gata men den såg så nätt och söt ut.

smr510 är ju jämförbar med ktm525. Dock så har väl 510an 10timmars och 525an 5timmars intervaller om jag inte missminner mig?

Det bästa är väl om du pratar med Halvards Motor AB han kan typ allt om dom här maskinerna! :tummenupp
http://www.husqvarnamc.se/?kontakta=

Kikade lite på en Husqvarna 510 SMR...hur är den jämfört min 625? Misstänker att den är mer bana än gata men den såg så nätt och söt ut.

Gammal tråd men jag försöker ändå!

Har fått upp blicken för en SMR570 från 2004. Hittar dock inte så mycket info om motorcykeln.

Har innan kört 950SM samt 990SMR från KTM och ville ha något lite mindre. Priset på dessa är vad jag har kvar efter renovering av hus.....suck.....

Hur är dessa i service? är det mycket skruvande?

Jag kommer till 70% köra "landsväg" så att säga dock inga längre resor utan köra till jobb, nöje osv. Resten kan bli ev. bana osv. Är dock ute efter en mer lekfull motorcykel än ovanstående större maskiner.

All input uppskattas!

Tjenare! Kör en Smr-04 och har själv inte ägt den så längre. Men det är en perfekt hoj, anser jag iaf. Funkar lika bra att ligga och köra landsväg som på bana, underbar på bakhjulet.

Min åsikt, kanon hoj! :yoparty

Gammal tråd men jag försöker ändå!

Har fått upp blicken för en SMR570 från 2004. Hittar dock inte så mycket info om motorcykeln.

Har innan kört 950SM samt 990SMR från KTM och ville ha något lite mindre. Priset på dessa är vad jag har kvar efter renovering av hus.....suck.....

Hur är dessa i service? är det mycket skruvande?

Jag kommer till 70% köra "landsväg" så att säga dock inga längre resor utan köra till jobb, nöje osv. Resten kan bli ev. bana osv. Är dock ute efter en mer lekfull motorcykel än ovanstående större maskiner.

All input uppskattas!

Back