sepahewe
För gammal för att slå Rossi
Jag ska just till att mäta kompet på min GSXR600 och i instruktionerna jag har fått så ska jag ta ur samtliga tändstift och koppla ur tändningen, för att sedan dra runt med startmotorn.
Men för att koppla ur tändningen måste jag koppla ur hela CDI-boxen. Är det den vägen jag skall gå, eller ska jag låta CDI:n vara inkopplad med samtliga tändstift jordade mot blocket medans jag mäter? Finns det nogon risk för skador på tändbox/spolar/förstärkare/...?
Hur högt varv krävs för att få full komp i motorn?
Något annat jag behöver tänka på?
//Henrik
Men för att koppla ur tändningen måste jag koppla ur hela CDI-boxen. Är det den vägen jag skall gå, eller ska jag låta CDI:n vara inkopplad med samtliga tändstift jordade mot blocket medans jag mäter? Finns det nogon risk för skador på tändbox/spolar/förstärkare/...?
Hur högt varv krävs för att få full komp i motorn?
Något annat jag behöver tänka på?
//Henrik