Honda XR600

Ergu

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda XR 600 snart och Ockelbo 5000
Hej!
Kikar lite efter en Honda XR600 tidigare årsmodell, mitten av åttiotalet.
Jag har inbillat mig att det är bra cyklar, någon som har riktiga erfarenheter?

Hur är de i förhållande till Yamaha XT600 som jag har kört en del? Den känns lite tråkig, så jag hoppas XR:en är piggare.

// Ergu

Jag har bara hunnit köra min 250 meter i ett bostadsområde så jag är väl inte rätt man att uttala mig, dock har jag läst på lite om XR-modellen.

"Allmänheten" säger att det är cyklar som går och går och går tills dess att det är dags att byta olja eller fixa punktering. Relativt XT så är den lättare och med fler hårspauers, som jag förstått det (inte läst så mycket om XT).

Finns massor om du använder sökfunktionen. :)

XR en är lättare , mer effekt och har en hållbarhet som är riktigt svårslagen. inbjuder till massor med bus , så kolla bara att den inte är helt sönderlekt.
annars är det inte allt för mkt att oroa sig för då det kommer till dem.

kollat tt 600 ?

Ergu,

Har du chansen att hitta en tidig 80-tals XR, eller en sen 70-tals XL, så köp den, har haft ett antal av dom, och bättre on/off-road hoj är svårt att hitta, är bara att köra, de enda du behöver tänka på är att byta olja, göra ren oljesilen / luftfilter en gång varje säsong, enklaste tänkbara teknik, som alltid funkar, har själv bara 1 kvar, XL500S, -78 (samma grundmotor) och mätaren visar idag 34.000 mil, startar fortfarande på 2 kicken.
Bifogar en bild på XL'n så kan du själv bedömma skicket efter 28 år, och ovan nämnda mätarställning.

XT'n är inte dålig, men kommer aldrig i klass med XL/XR, så glöm den om du vill vara problemfri.

Cheers,
Jambo

Bifogat

• Xl_02.jpg
    Xl_02.jpg
    126.2 KB · Visningar: 62
Back