Hojen dör vid kraftig inbromsning

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Tja!

Efter MC-olyckan som jag var med om i juni så har hojen blivit lite konstig, om det beror på olyckan eller att delarna jag bytte glappar vågar jag inte svara på.

Iaf så dör hojen löjligt lätt vid mindre kraftig inbromsning om den nyss startades, därefter dör tändningen(?) i någon minut varefter den återigen går att starta. Sidostödssensorn verkar också paj, hojen går att starta med växel i och stödet nere.

Det enda som jag vet gick sönder i elsystemet i kraschen var ljusreglaget och det funkar utan problem nu. Jag har iofs inte kollat om jag har råkat dra isär några andra kablar vid bytet men jag har svårt att tänka mig det, alla kontakter är spärrade.

Har någon en idé om vad det kan vara?

Du får nog speca felet lite mera och hoj

Grejer som rör sig och kan spöka är förgasarflottörer och vältsensor som bryter tändning vid överdriven lutning - iaf om du klotat me massa g-krafter - hur fort gick de 250:confused: - var den en dr650:confused:

Du får nog speca felet lite mera och hoj

Grejer som rör sig och kan spöka är förgasarflottörer och vältsensor som bryter tändning vid överdriven lutning - iaf om du klotat me massa g-krafter - hur fort gick de 250:confused: - var den en dr650:confused:

Jag har bara en hoj och ja det är en DR och den går inte i 250 och jag var medvetslös i 9timmar och minns nada.

Hojen klara sig bra, det var jag som tog smällen.

Vad är Nilam för hoj om jag får fråga?

PS Den var inte en dr650, den är. DS

Last edited:
Jag har bara en hoj och ja det är en DR och den går inte i 250 och jag var medvetslös i 9timmar och minns nada.

Hojen klara sig bra, det var jag som tog smällen.

Vad är Nilam för hoj om jag får fråga?

PS Den var inte en dr650, den är. DS

Ja ok , nä va inte säker på vad de var för hoj o de va inte meningen dissa vurpan som ett brödrosthaveri eller annat oviktigt - well men speca felet om det är samma som inträffar vid inbromsning.

Nu vet jag inte om dren har vältsensor men den och flottörer som hänger sig kan ge syndrom som inträffar vid g krafter - om det inte är nått annat glapp som visar sig då.

Mina bågar heter alltid Malin(Nilam) och/eller Emma - inget komplicerat:hihi

Dom kan vara en Vtr,Cbr,Xt660,Xl650V,Blackbird eller en VT600 Shadow - eller en Hysong 246 me 23 ettriga pållar:3freak

Last edited:
precis, det kanske är stödsensorn som löser ut om du bromsar utan att ha kopplingen inne ?

eller dödarknappen som glappar ?

som en av ovan frågor, har hojen en tippsensor som kan ha tagit skada ?

du känner skillnad på om hojen tappar tändningen, eller om det "blir soppatorsk" ?

Rak och fin, flyter lätt in och ut, precis som nått annat som vi inte ska prata om nu. :hihi

precis, det kanske är stödsensorn som löser ut om du bromsar utan att ha kopplingen inne ?

eller dödarknappen som glappar ?

som en av ovan frågor, har hojen en tippsensor som kan ha tagit skada ?

du känner skillnad på om hojen tappar tändningen, eller om det "blir soppatorsk" ?
Jag kopplar alltid vid bromsning och jag har svårt att tänka mig att en offroadare från 1999 skulle ha tippsensorer, eller? ...Dessa skulle ju lösas ut mer eller mindre varje dag. Nej jag har aldrig läst nått om någon tippsensor i handboken.

Att dödaren skulle glappa har jag också svårt att tänka mig, brukar stänga av med den och den har inte strulat hittills.

Nej jag känner inte skillnad på det, tyvärr. Det låter mer troligt att det är "soppatorsk". Men det finns inte en tendens till att den ska starta när det väl händer och då var min första tanke tändningen. Jag tror dock choken är inblandad på nått vänster.

Jag kan kolla på saken imorgon, men hojen ser inte ut att ha slått i den sidan, fast det ser iofs ut som om halva hojen laddat uppochner och andra halvan inte ens har landat. :hihi

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort