Hoj Vs. Bil

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Enligt en caféägare i örebro är det omjligt att köra ifrån bilar med hojar.
Eftersom bilarna har så mkt bättre väghållning, det är alltså talat om vanlig väg, inte bana.
Han påstog att med bil är det mer skicklighet i körningen än att köra motorcykel, då ska man bara vara galen :hej

Så vad säger vi :1pajas

haha en idiot, inget att lyssna på.
Han tror väl motorcyklar kör sig själva.
Finns som sagt folk till allt, det där är beroende på bil och mc, en F1 tar ju en hoj liksom, men en rostig mazda 626 med 175 regumeringar tar ju knappt nån hoj.

Last edited:
Det är ju svårare att köra fort på kurvig väg med hoj än med bil, för med hojen måste man ju verkligen VÅGA lägga ner...

Så tycker jag iallafall... :hej

Han har helt rätt om man inverterar påståendena. Den här diskussionen har genomförts en miljon gånger med samma resultat.

oftast uttalas dessa saker av folk som knappt kan det ena eller det andra och som på nåt outgrundligt sätt komit fram till saken hemma framför tvn.

NoicE skrev:
Eftersom bilarna har så mkt bättre väghållning, det är alltså talat om vanlig väg, inte bana.
Han påstog att med bil är det mer skicklighet i körningen än att köra motorcykel, då ska man bara vara galen :hej

Så vad säger vi :1pajas

Han måste vara en riktig racingexpert. :zpy

Håller med. Man vågar köra fortare med bil än med hoj på vanlig väg... så e det.

jo men "våga" är inget man kan blanda in om man bara kallt ska beräkna vilket fordon som är snabbast.
Alla är inte fega heller utan satsar som fasen på sin hoj, andra är för fega för att köra bil.

Han har ju helt rätt i en sak.
Kör han ifrån en hoj med sin bil, så är det mer skicklighet i bilkörningen

NoicE skrev:
Han påstog att med bil är det mer skicklighet i körningen än att köra motorcykel, då ska man bara vara galen

Såna dumheter har jag hört innan. Man får väl helt enkelt bevis motsatsen för dem eller nåt.

För:
1) Mc är snabbare, Bike hade en artikel som bevisade det förra året tror jag det var.
2) Bil kräver mindre skicklighet. Vilket jag baserar på egna erfarenheter.

En hoj är ju i regel snabbare än en bil, men visst om bilen och hojen är lika snabba vinner bilen. Så länge det inte är ghostrider som kör ;)

Kör inte STCC-bilarna snabbare än bågarna som brukar köra samtidigt pga att de kan ta kurvorna snabbare mha sina 4 hjul? Har för mig att jag hörde kommentatorerna säga det nån gång.

Bilar har mer gummi i backen och kan därför bromsa senare m.m. Ta ut en snabb bil och en mc på en kurvig skogsväg med mycket nivå skillnade så ska ni se att det är inte så jäkla lätt att hänga av bilen. Man måste vara grym mc förare eller riktigt galen för att lyckas... Det är fakta.

det beror väl på vägen. Är det en raka så vinner väl hojen. Men läs mitt förra inlägg.....

Det psykologiska spelar in. Att köra fort med hojen kräver en helt annan tilltro till sin egen förmåga och till maskinen därför vinner oftast bilen, tycker jag själv iaf.

Jag menar när man sitter på hojen tänker man ibland, undrar om clipsen på kedjan sitter kvar. Bara den inte hoppar av i 180 knyck och kedjan trasslar in sig....

I bilen tänker man aldrig, undrar om jag kom ihåg att efterdra fälgmuttrarna... Inte jag iaf.

Back