Hjälp! med styrdämpar packning/distans på R1:a

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Hej!
Jag har en styrdämpare model SD 124 ,passandes till min R1:a års 00.
Nu är det så att jag saknar en packning/distans(?) som heter
spacer teflon 02259-01 i instruktionsmanualen för dämpar kitet.
Någon som vet om man kan köpa dessa lösa eller om det går bra att ersätta med någon annan typ packning så det funkar?.
Lägg gärna ut en bild om ni har möjlighet,på den lilla grejen om den fastnar på bild,kanske man kan tillverka en egen?.
Just nu sitter ju dämparen annars bara löst o skrapar mot styrkorn bulten så blir inte nån körning med den på inte.
Tar tacksamt emot ideer/tips.
Mvh Peter R1 racer

R1 racer skrev:
Hej!
Jag har en styrdämpare model SD 124 ,passandes till min R1:a års 00.
Nu är det så att jag saknar en packning/distans(?) som heter
spacer teflon 02259-01 i instruktionsmanualen för dämpar kitet.
Någon som vet om man kan köpa dessa lösa eller om det går bra att ersätta med någon annan typ packning så det funkar?.
Lägg gärna ut en bild om ni har möjlighet,på den lilla grejen om den fastnar på bild,kanske man kan tillverka en egen?.
Just nu sitter ju dämparen annars bara löst o skrapar mot styrkorn bulten så blir inte nån körning med den på inte.
Tar tacksamt emot ideer/tips.
Mvh Peter R1 racer
är det o-ringen du menar???

Tack! Ravetrancer

Jodå det verkar funka ganska bra med o-ring mellan hållaren för styrdämparen och styrdämparen,möjligt att de slits kanske eller gnuggas upp när man kör men det märker jag,då är det bara o snoka igen bland lådorna på jobb o "låna" nya.
Så tack ravetrancer,fan jag höll på me koppar o plast brickor men blev inte nåt bra o något för stumt.Som om jag förstått det rätt så ska där vara lite..lite spel/flexibitet på det.
Konstigt att inga andra oxå kunde bidra med svar eller hjälp om hur orginal "spacer teflon" packningen ser ut,måste ju finnas fler där ute som har styrdämpare på sina Rettor.
Aja Ravetrancer ditt tips verkar funka fint när jag montera på o-ringen....nu ska jag se hur det blir i praktiken när man är ute o fräser...men nu skrapar iallafall styrdämparn inte emot styrkron bulten.
Mvh Peter R1 racer

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back