Hjälp med förgasare i kronoberg

Sebulba

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2011
Ort
Ulricehamn
Hoj
Gsx-r 750 -88
Hej.

Jag skulle behöva hjälp av någon i kronoberg med omnejd som är en fena på vakumförgasare.

Sitter på en gsxr 750 -88

Tack på förhand.

MVH//Sebastian
 
Du får nog mer hjälp om du berättar om dina funktionsfel först :krama

Dessutom är detta inte "vill ha fysisk hjälp forumet", bara tekniksnack, bara som ett tips i all välmening :hej
 
Last edited:
Den går "ganska orent.."
Har ingen tomgång- ställer jag upp den så börjar den varva av sig själv.
Saknar vridmoment.
Vill inte gå över 7000rpm. dock "varvar den på" igen om man släpper av lite på rullen.
och om man ge fullgas så bluddrar det och sen söver den nästan sig själv.

Jag har provar:
Synka, Bytt huvudmunstycken, justerat nålar, Pillat på blandskruvar...

MVH
 
Tjuvluft (spreja startgas runt insugsgummina när du har motorn igång, om det är tjuvluft så ökar motorvarvet)
Flottörventiler (dvs den flödar)

Eller föregående tips om luftfilter om du har bytt till lösa.
 
Hade jag fått med orginal luftfilter så hade jag monterat på dom.
nu sitter det ett öppet kn filter inbyggt i luftburken. vet inte riktigt hur mycket det skiljer sig från orginal?
Har provat med startgas och det ger ingen skillnad.
är flottörventil det samma som, "flottörnål"?

MVH
 
Raskt iväg till tippen och skaffa en originalburk.
Vaccumförgaseriet kräver ett mottryck från STD-luftburken och får de inte det flipprar det lite hur som helst.
Precis som du beskriver, ingen ordning och logik alls.
 
ska man förresten hänga i orginal munstyckena när std-burken är på plats?
sitter dock ett 4-1 system på?
 
Alltså, om man ändrat bort sig helt (och DET är inte helt ovanligt!) är det ganska lämpligt att gå tillbaka till situationen där det funkade. Sen ändra EN SAK I TAGET..
Sen tror jag det är väldigt svårt att utan bromsbänk bevisa att man får en effektskillnad.
Men jag ber att få önska lycka till!
 
Nyheter
Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Back
Top