Hjälp en okunnig-tack!

Mr MMJ

AC luxation warning!!!
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
suzuki rf 600 r
...hittar inte ens teknikforumet-fasiken.

Har en -96 suzuki rf600r, 2800 mil, nybytta (ngk)stift, olja, filtrar och en
viper slipon. Har ngn en hum om hur mycket den här motortypen brukar
vibrera på olika varv? Det känns som om han inte trivs överhuvudtaget på vartal under 6000. Jag har provkört nyare insprutningsmotorer på 600
som har gått helt jämnt genom hela registret. Läste också om att det behövs justeringar efter bytet till slipon. Stämmer detta? Har ngn en likadan båge med samma problem? Tacksam för alla svar!!!:)

Mvh, MMJ

vibrera på olika varv? Det känns som om han inte trivs överhuvudtaget på vartal under 6000. Jag har provkört nyare insprutningsmotorer på 600
som har gått helt jämnt genom hela registret. Läste också om att det behövs justeringar efter bytet till slipon. Stämmer detta? Har ngn en likadan båge med samma problem? Tacksam för alla svar!!!:)

Mvh, MMJ

Slitna nålar...klassiker.

Mvh, MMJ

Helt övertygad om att du HAR något strul!! Hade en Rf 900 1996:a förr, den gick mjukt och fint och vibrationsfritt hela vägen(dock dynojettad), den gick "lenare" än nuvarande hojen iaf, och den är som att dricka välling.:)

Helt övertygad om att du HAR något strul!! Hade en Rf 900 1996:a förr, den gick mjukt och fint och vibrationsfritt hela vägen(dock dynojettad), den gick "lenare" än nuvarande hojen iaf, och den är som att dricka välling.:)

...vad hade din gått? hade du originaldämpare? Finns det ngn stor service på denna båge vid t.ex 3000 mil? en annan skrev slitna nålar?

Mvh, MMJ

...vad hade din gått? hade du originaldämpare? Finns det ngn stor service på denna båge vid t.ex 3000 mil? en annan skrev slitna nålar?

Mvh, MMJ

Jag hade min RF 900 mellan 3000 och 4200 mil ca, det enda som "pajade" var när medbringaren mellan generatorn och växellådan gav upp, mycket arbete blev det med detaljen kostade bara ca 400 kr, annars var det bara olje service, bromsbelägg och däcksbyten.

Mvh, MMJ

Kanske förgasarsynkronisering kan vara en del av problemet.:hojcbr
om det nu är förgasare på den modellen vill säga:va

Du det var en kille som hade ett dokument för justering av hojar på olika varvtal, jag tror jag sparade ner det någonstans.
Den beskriver hur man justerar de olika varvtalsregistrena

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back