Hitta den trådlösa anslutningen

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Formaterade om datorn idag - något man inte ska bege sig på om man inte kan något om datorer insåg jag :rolleyes:

Problemet nu är att jag inte kan använda det trådlösa för att ansluta till internet.

Kopplar jag in kabeln så ansluter det med en gång, men kopplar jag kablen till routern och sätter igång det trådlösa så hittar den inget alls.

Någon som kan hjälpa mig?

Datorn är en Fujitsu Amilo pi 2540.

Har du installerat drivrutiner till nätverkskortet?

Har använt de cd som följde med, och eftersom det fungerar att koppla med kablen så borde de väl vara inlagda?

Last edited:
Det trådlösa nätverket är kanske "gömt"?

Gå in i routern via kabel och kolla det.

Har använt de cd som följde med, och eftersom det fungerar att koppa med kablen så borde de väl vara inlagda?
Det är olika nätverkskort, med olika drivrutiner
t.ex som i mitt fall:

Network Adapter 1
Model Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Status Disconnected
Type WIRED

Network Adapter 2
Model Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
Status Connected
Type WIRELESS LAN
Speed 54 Mbps

Du måste nog göra en del inställningar i routern först. Stoppa i sladden mellan routern och datorn och öppna webbläsaren. Skriv http://192.168.0.1 i adressfältet så kommer du till inställningarna.

http://documentation.netgear.com/dg834pn/sve/208-10024-01/DG834PN-2-10.html

"websidan kan inte visas" :död

Det trådlösa nätverket är kanske "gömt"?

Gå in i routern via kabel och kolla det.

Och det gör jag hur?

Last edited:
"websidan kan inte visas" :död

Och det gör jag hur?
Du gör som lurch skrev.

Knappar in 192.168.0.1 i adressfältet i webbläsaren. Ibland kan adressen skilja lite på dom två sista siffrorna. Testa lite olika, typ:
192.168.0.1
192.168.1.0
192.168.1.1

Sen leta runt lite efter något där det står wlan. Och sedan ssid.

Jag har inte en jäkla aning om vad som hände... Men helt plötsligt fick datorn för sig att uppdatera/installer något... Och numera fungerar det trådlösa... :va

Jag kommer aldrig förstå mig på dessa jävla datorer... Kunde datorn inte hittat den uppdateringen för en timme sedan redan? :D

Jag har inte en jäkla aning om vad som hände... Men helt plötsligt fick datorn för sig att uppdatera/installer något... Och numera fungerar det trådlösa... :va

Jag kommer aldrig förstå mig på dessa jävla datorer... Kunde datorn inte hittat den uppdateringen för en timme sedan redan? :D

Som fruntimmer då, omöjliga att begripa sig på och till ingen nytta. ;)

Back