Hemsida

Miss_A

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag skulle behöva en hemsida att ladda upp mina bilder som jag tar på. Tips för billig .se adress? Kostnad/ månad? Nån som har alldeles för mkt fritid som kan hjälpa mig? //Anna

Tack för tipsen! Jag har idag picasa men eftersom jag säljer bilder och folk vill länka till mig så känns typ picasa ganska oseriöst.

Jajemän, jag rekommenderar också One.com
Loopia är bäst, men tar också betalt för det (visserligen bara 1000 kr om året, men ändå), one.com duger fint för majoriteten av internets vanliga användare.

just nu har loopia ett 10kr erbjudande, första året webbhotell/.se för 10kr, annars är det 139/år för .se, vet inte vad webhotellet kostar annars.

Tusen tack för alla tips! Måste man bygga en egen mall då? Såg att man kunde köpa mall nånstans men det känns lite onödigt.

Det finns flertalet CMS(Content Management System) att tanka ner och installera. Dom är oftast gratis och det finns verktyg för att utforma en egen sida.

På one.com finns också verktyg för att skapa en hemsida och även stöd för en blog om man nu vill ha det formatet. (Osäker på hur flexibla och orginella dessa är dock)

Annars är det väl bara att anlita någon tomte som kan knapa ihop en egen sida åt dig så får du den "precis" som du vill.

Last edited:
Tusen tack för alla tips! Måste man bygga en egen mall då? Såg att man kunde köpa mall nånstans men det känns lite onödigt.
Det du får när du köper webhotell är ett ställe att spara dina sidor/bilder på, punkt. Sen är det upp till dig hur du bygger siten, coola asp/flash-sidor eller bara en text-fil med länkar till dina bilder.

Rekommenderar också One.com. Billigt och bra service. Kör två domäner där just nu, en .com och en .se och har inte haft många minuters nertid de senaste tre åren.

Last edited:
Back