Helgens hemskheter...

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Då en polare ringde mig orolig tidigare idag, gick jag nu in och letade lite efter vad som hänt idag...

saxat från polisens sida:

13.27 Borås, trafikolycka
På Länsväg 180 har det skett en olycka med motorcykel. Polis och ambulans på väg. En grupp med motorcyklar har kört tillsammans. En förare född 1980 hamnade i grus och sladdade omkull. Föraren gled under ett avbärarräcke och ned i en slänt. Avförd med ambulans till Borås sjukhus.

13.33 Töreboda, trafikolycka
I Bällefors har en personbil och motorcykel kolliderat, Mc föraren född 1958 avförd med ambulans till Kärnsjukhuset i Skövde

13.49 Landvetter, trafikolycka
På Riksväg 40,i riktning mot Borås,kommer tre stycken motorcyklar i bra fart, långt över 100 km/h enligt ett vittne. En av motorcyklarna kör dessutom på bakhjulet. Föraren tappar kontrollen, går omkull och kasar långt på asfalten och turligt nog utan att kollidera med någonting. Avförs med ambulans till Sahlgrenska sjukhuset. Trafikmålsanteckning rapport.

15.58 Bollebygd, trafikolycka
På Töllsjövägen kolliderar två motorcyklar. En förare född 1948 avförd till Alingsås sjukhus.

Denna månaden blir bara mörkare och mörkare....:(

En del av det där låter ju som det skulle kunna passa in på en hel del härifrån... Hoppas verkligen det har gått bra!!!

Ta det lungt där ute mina vänner!!! :7peta

//Baggis

Last edited:
Tråkig läsning.

Det värsta är dock att det känns som att det skulle kunna hända närsomhelst när man är ute och kör med vissa människor.

ush då.. måste ju va nån härifrån som wheelat ikull på motorvägen eller?

verkar ju inte vara nån med allvarligare skador tack och lov..

om jag säger så en repsol honda weeilade lite på 40 ian och slog runt :rolleyes:
inga större person skador värre med hojen

två timmar senare så kommer jag också till olyckan där det blev en krock i båda fallen så är det folk som kör med oss

sharpedge skrev:
Är det ngn vi känner som har råkat illa ut?
Känns som det kvittar, egentligen. Tråkigt vem det än vara månde.

Tycker att övermod, hybris, otur och ren dumhet är signifikant för många förare med sporthojar. Tråkigt men sant.

Ta det lite lite lugnare där ute, så kanske vi alla får en bättre sommar.

Gottis skrev:
om jag säger så en repsol honda weeilade lite på 40 ian och slog runt :rolleyes:
inga större person skador värre med hojen

två timmar senare så kommer jag också till olyckan där det blev en krock i båda fallen så är det folk som kör med oss

Vem var det i den andra olyckan och hur gick det där?

Fan, det är för många omkullkörningar! Vill ju inte att den dagen ska komma
då det inte gått lika väl för föraren som det gjort hittills.

Ta vara på er vänner och kör med omdöme!

Skrutten skrev:
Vem var det i den andra olyckan och hur gick det där?

Fan, det är för många omkullkörningar! Vill ju inte att den dagen ska komma
då det inte gått lika väl för föraren som det gjort hittills.

Ta vara på er vänner och kör med omdöme!

en röd Tundercat om jag inte minns fel killen hade fått släp i en kurva och va jag förstod gled in i en tant som kom på en fet Gynokolog stol ska väl tilllägga att det va väldigt blöt.. :3freak

Äh, kör man så dåligt att man inte kan hålla sig på vägen har man inte där att göra. Evolutionen etc etc....

Dickhead skrev:
Äh, kör man så dåligt att man inte kan hålla sig på vägen har man inte där att göra. Evolutionen etc etc....

FAFAN!! :fatta! Vem som helst kan få släpp om det är grus i en kurva...... :kocko

Skulle du vilja ha en sån här kommentar när du ligger i gruset??? Skärp dig för faan...

Dickhead skrev:

Ditt jävla fucko :kocko
Hoppas på att du tar bort ditt dumma inlägg

Rasorblade skrev:
FAFAN!! :fatta! Vem som helst kan få släpp om det är grus i en kurva...... :kocko

Skulle du vilja ha en sån här kommentar när du ligger i gruset??? Skärp dig för faan...

Klart det kan hända även mig (säkert troligt t.o.m.) men jag skulle inte gnälla om det på sh. Blir sånt jävla tjafs varenda gång nån läser om en olycka i tidningen. Många som åker av har alltid en jävla massa bortförklaringar, typ det var grus, solen i ögonen, kalla däck, kallingarna satt snett. Fan patetiskt. Fact of the matter är att om att alla som kör motorcykel hållit hastighetsgränserna så hade mc-olyckorna förmodligen halverats, om inte mer.

Skulle inte bry mig om jag fick en sån kommentar iaf men det kanske bara är jag som inte tar allt på internet så otroligt på allvar. Puss på er. Fina smileys förresten.

Dickhead skrev:
Klart det kan hända även mig (säkert troligt t.o.m.) men jag skulle inte gnälla om det på sh. Blir sånt jävla tjafs varenda gång nån läser om en olycka i tidningen. Många som åker av har alltid en jävla massa bortförklaringar, typ det var grus, solen i ögonen, kalla däck, kallingarna satt snett. Fan patetiskt. Fact of the matter är att om att alla som kör motorcykel hållit hastighetsgränserna så hade mc-olyckorna förmodligen halverats, om inte mer.

Skulle inte bry mig om jag fick en sån kommentar iaf men det kanske bara är jag som inte tar allt på internet så otroligt på allvar. Puss på er. Fina smileys förresten.

Oavsett vad du tycker om folks bortförklaringar så är det många här på forumet som känner varandra och har varit ute och kört tillsammans vid flera tillfällen. Varje gång man läser om en olycka så kommer det en oro om det är någon vän som gått omkull och naturligtvis vill man ju veta att det gått bra.

Det känns väldigt olustigt att få en sån kommentar som din i tråden när man suttit och "räknat in" sina kompisar idag.

Även om det inte du tar det på så stort allvar så ha respekt för att andra gör det. Puss på dig med!

Last edited:
Dickhead skrev:

hum.... har han gnällt om det på Sh?? ja tror inte han ville veta ditt spydiga inlägg med den kaxiga attityden.

Är det inte trevligare om man bara skippar sånna inlägg? så svårt är det inte. men vissa måste bara klaga på andra.

ja tror nog inte att du själv hade vart helt ärlig och tagit på dig hela skulden för en olycka som du kanske hade vart med i heller. Dumhet och eftertänksamhet finns alltid hos människan och det är lätt att vara efterklok. men man kanske inte alltid tänker på att däcken är kalla, att det kanske va oljespill eller ett brunnslock, att det regnat på varm sommarväg.... ect.

Ta bort ditt inlägg och skippa liknande spydigheter så ska du se att vi alla får det trevligare, ink. du ;)

Dickhead skrev:

Håller du alltid hastighetsgränserna?
Kan du alltid stanna för oförutsägbara faror?
Har du nånsin haft solen i ögonen?
Använder du kallingar? Sitter dem snett??
Använder du aldrig smilysar själv?
Får alla pussar av dig?

:va ja blir bara irriterad av din nonchalanta inställning och din bristande respekt!

Nu ska ja köra hoj, kanske ska testa att sätta stringen snett så kan vi se om det händer nån olycka.....

Tycker det är dumt att kasta paj i denna typen av trådar. Förstår dock "Dickheads" inlägg något, långt ifrån allt. Det är dock så att många, även vi själva kör ibland sällan och ibland ofta långt över den förmåga man egentligen besitter som hojförare.

Vi borde krama varandra och se till att sommaren blir så skojig som möjligt för alla som uppehåller sig i trafiken.

:krama

Last edited:
Ja usch va tråkigt o läsa, McB var ju där närheten av motorvägen idag, hela dan, hemma hos en kompis o mekade så han sa att han hörde ambulanser typ hela tiden... :näsblod

Back