Hej alla goa! ?

TheDers

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2022
Hoj
Honda CBR600 -96
Anders här, precis köpt en Honda CBR600 och är på G med att ta mitt körkort! Super taggad?
Men jag har en fråga, någon som vet någon bra sida som man kan se hur man byter delar på just sin hoj ( fanns ingen bok med info om hojen) vill lära känna min hoj ut och innan.

tacksam för svar ?

Allt gott!
 

Bifogat

  • 87B195EC-C2F4-421D-BA07-10748A9FE644.jpeg
    87B195EC-C2F4-421D-BA07-10748A9FE644.jpeg
    2 MB · Visningar: 51

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Anders här, precis köpt en Honda CBR600 och är på G med att ta mitt körkort! Super taggad?
Men jag har en fråga, någon som vet någon bra sida som man kan se hur man byter delar på just sin hoj ( fanns ingen bok med info om hojen) vill lära känna min hoj ut och innan.

tacksam för svar ?

Allt gott!
Ladda ner en verkstadshandbok, sök filmer på Youtube ?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Service manual finns t.ex. här
Klicka på den gröna Download-knappen högt upp och inte på någon reklambanner.

Ananrs sök lite här på Sporthoj för trådar med folk som gör saker med sina CBR600F. Finns några stycken. Annars starta egna trådar och fråga.

Vad har du för tankar med hojen? Ska du behålla den som fighter eller något annat?
 

TheDers

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2022
Hoj
Honda CBR600 -96
Service manual finns t.ex. här
Klicka på den gröna Download-knappen högt upp och inte på någon reklambanner.

Ananrs sök lite här på Sporthoj för trådar med folk som gör saker med sina CBR600F. Finns några stycken. Annars starta egna trådar och fråga.

Vad har du för tankar med hojen? Ska du behålla den som fighter eller något annat?
Kanon, super tack för info ? Just nu har jag ingen direkt plan på vad jag ska göra förutom byta hand och kopplingshandtaget, och sedan så finns det ingen vajer till choken som sitter på styret( göra ägaren har inte gjort det när den byggdes till streetfighter) så man får dra i ett buntband som sitter i höjd med förgasaren, det funkar bra men lite skönare att ha den på styret som det är tänkt. Så det är mitt nästa steg att sätta ditt vajern, och frågan är om det är svårt och om man behöver ta bort mycket ? ?
 

Motherofgod

Sporthojsnörd
Gick med
12 Aug 2022
Hoj
2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R
Anders här, precis köpt en Honda CBR600 och är på G med att ta mitt körkort! Super taggad?
Men jag har en fråga, någon som vet någon bra sida som man kan se hur man byter delar på just sin hoj ( fanns ingen bok med info om hojen) vill lära känna min hoj ut och innan.

tacksam för svar ?

Allt gott!

Jag har hittat många verkstadshandböcker genom att söka på modellen och så har jag tur att det är en kille som gör väldigt bra instruktionsvideos på sin. Din hoj är väl sjukt populär, så jag kan inte tänka mig att ingen annan gjort något liknande.
 

JakobNord

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2022
Hoj
Yamaha, 2021 MT-09
Hej Anders,

Välkommen hit!
Det finns massor av videos på Youtube. Jag har hittat hur mycket som helst både för min hoj och min bil. Har till exempel monterat min extraljus på bilen som jag köpte på https://nordeye.com/ och använt monteringsvideos på Youtube som stöd.

Kan ta lite extra tid med blev jävligt bra om jag får säga det själv.

/Jakob Nord
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det där ser ju ut som en CBR600F, så det borde finnas en Haynesmanual. Jag har nog till och med en Haynesmanual liggande i garaget.
De är normalt sett helkåpade.
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Det där ser ju ut som en CBR600F, så det borde finnas en Haynesmanual. Jag har nog till och med en Haynesmanual liggande i garaget.
De är normalt sett helkåpade.
Ja, och den såg ju bra ut fast den är rånad på frontkåpan.
600 har en nättare bak också än tex första Fireblade
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top