Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rickie Key skrev:Läste följande på bilprovningen hemsida.Om jag tolkar det rätt så slipper jag att besiktiga min hoj som är uttagen -02?
"Regeringen har beslutat att från och med den 1 april 2004 införa glesare intervall vid besiktning av lätta släp- och husvagnar (totalvikt högst 3 500kg) samt motorcyklar. Anledningen till ändringen är att dessa fordon har betydligt färre fel än personbilar och dessutom körs de inte lika mycket.
När är det dags att besikta?
Fordon av årsmodell 1986 eller äldre
besiktas enligt de gamla reglerna – senast 12 månader efter godkänd kontrollbesiktning. Från 1 april 2005 gäller de nya besiktningsreglerna – se nedan.
Fordon av årsmodell 1987 eller nyare
besiktas enligt de nya reglerna - första gången fyra år efter den månad fordonet första gången togs i bruk (se registreringsbeviset). Därefter senast 24 månader efter godkänd kontrollbesiktning.
Exempel på de nya reglerna:
- Fordon taget i bruk första gången i maj 2002.
Ska besiktas senast maj 2006.
- Fordon av årsmodell 1989. Senaste godkända kontrollbesiktning utfördes i maj 2003.
Ska besiktas senast maj 2005"
/Rikard
conno skrev:Jag har också tolkat det så, ny hoj ska bes efter 5år sen vartannat
Mvh Conny
Score skrev:Det kommer nog aldrig vara så att folk myglar med märaren om det blir så här...
//Score
Rickie Key skrev:Tog ut hojen på en liten runda för första gången,herregud vilken lycka!![]()
![]()
![]()
Måtte det bara bli vår nu...![]()
/Rikard
H-vete, har jag totalt missat...Kanon, så då slipper man in med hojen de närmsta åren?Rickie Key skrev:Läste följande på bilprovningen hemsida.Om jag tolkar det rätt så slipper jag att besiktiga min hoj som är uttagen -02?
"Regeringen har beslutat att från och med den 1 april 2004 införa glesare intervall vid besiktning av lätta släp- och husvagnar (totalvikt högst 3 500kg) samt motorcyklar. Anledningen till ändringen är att dessa fordon har betydligt färre fel än personbilar och dessutom körs de inte lika mycket.
När är det dags att besikta?
Fordon av årsmodell 1986 eller äldre
besiktas enligt de gamla reglerna – senast 12 månader efter godkänd kontrollbesiktning. Från 1 april 2005 gäller de nya besiktningsreglerna – se nedan.
Fordon av årsmodell 1987 eller nyare
besiktas enligt de nya reglerna - första gången fyra år efter den månad fordonet första gången togs i bruk (se registreringsbeviset). Därefter senast 24 månader efter godkänd kontrollbesiktning.
Exempel på de nya reglerna:
- Fordon taget i bruk första gången i maj 2002.
Ska besiktas senast maj 2006.
- Fordon av årsmodell 1989. Senaste godkända kontrollbesiktning utfördes i maj 2003.
Ska besiktas senast maj 2005"
/Rikard
Rickie Key skrev:Nu äntligen har jag hämtat hem min nya zx9r -01,har ju inte haft en hoj sedan min gamla zxr750 -93.Har inte ens testat den nya än...![]()
Nu ska man bara ordna med besiktning och sånt tråkigt,våren får ju gärna skynda sig lite oxå...
/Rikard
Ghost skrev:Och vilken mätare skulle det vara? Har du en årsmätare på din hoj?![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |