Grilla tändstift i ugnen?

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Hej!

Jag håller just nu på att grilla ett surt tändstift i ugnen hemma, det är ca 275 grader. Har legat där sen i morse, vad tror ni?
Jag gör detta för att jag inte har tillgång till svets nu. Men visst fan borde 275 grader i mååånga timmar räcka för att torka ur skiten?

eller? :rolleyes:

nill0w skrev:
2067259 Hej!

Jag håller just nu på att grilla ett surt tändstift i ugnen hemma, det är ca 275 grader. Har legat där sen i morse, vad tror ni?
Jag gör detta för att jag inte har tillgång till svets nu. Men visst fan borde 275 grader i mååånga timmar räcka för att torka ur skiten?

Har du verkligen haft den i ugnen?

Last edited:
Lägg det mot kinden, det är så man testar om det är klart, jo jag lovar.

snåljävel....köp ett nytt istället.....
annars kan man lägga pungen på det o kolla om det fräser... :)

Har du både över- och undervärme, annars så funkar det inte.......

Prova mikron istället, då halverar du tiden, minst!
Lycka till!

Nu är det bara att ta med dig den ut i bilen och hålla ut den genom fönstret medans du kör ett par timmar på motorvägen så att den svalnar

nill0w skrev:
2067259 Hej!

Du låter inte sann :va

Långa farbron skrev:
2067379 Elda på skiten med en tändare borde ju vara mer effektivt.

Njaa elda med en tändare räcker dock inte.

Och jag köper inte nytt, för det är till min cross, och dom kostar 169 kr styck. Och efter som jag kör lite fjolligt här hemma surar stiften lätt ihop.

Vad som är så himla roligt förstår jag inte riktigt, är väl inge konstigt att bränna ur tändstift? Ok att man brukar göra det med svets, men va fan, man tager vad man haver?

Slänger ni era sura stift som kostar nästan 200 kr? Ge dom till mig isf...

nill0w skrev:
2067884 Njaa elda med en tändare räcker dock inte.

Och jag köper inte nytt, för det är till min cross, och dom kostar 169 kr styck. Och efter som jag kör lite fjolligt här hemma surar stiften lätt ihop.

Vad som är så himla roligt förstår jag inte riktigt, är väl inge konstigt att bränna ur tändstift? Ok att man brukar göra det med svets, men va fan, man tager vad man haver?

ska man försöka fixa ett stift så går de bra med en en tändare..
sen tar man lite sandpapper o papprar lite, sen ihop med skiten..

hade faktiskt en bil som ryckte o hade sig, tjejen hade inte råd med nya för ca 600 spänn så jag slipa lite på dom o bilen gick skitbra hur länge som helst..

men det e off topic :)

När jag värmt mina har det inte varit för att torka ur ev. bensin som hamnat i stiftet utan att bränna bort det slagg som brukar bli, och det brinner verkligen. Brukar köra med gasol. Har ditt slagg inte brunnit har ugnen nog inte hjälpt eller så hade du inget slagg.
Testa att lägga stiftet mot en spisplatta, den bli varmare än ugnen.

nill0w skrev:
2067884 Njaa elda med en tändare räcker dock inte.

känns som om el räkningen kommer bli dyrare än att köpa ett par nya... men det är som du säger "man tager vad man haver ..."

Freon_leon skrev:
2067982 känns som om el räkningen kommer bli dyrare än att köpa ett par nya... men det är som du säger "man tager vad man haver ..."

Äh! den får någon annan pröjsa!

Jag vill försöka få ur soppan som är I stiftet. Det funkar alltså inte... Ska testa imorrn, med ett nybakat stift! Jag VET att det funkar att lägga dom i grillen/öppen spis, eller svetsa på dom. Inte för att det är slagg på dom eller så, men för att det är massa olja och soppa som åker in i dom. Skulle ju helst ha ett varmare stift, som inte blir så här lika lätt, men då pajar väl kolven.
Vi får väl se imorrn! :)

nill0w skrev:
2068019 Äh! den får någon annan pröjsa!

Jag vill försöka få ur soppan som är I stiftet. Det funkar alltså inte... Ska testa imorrn, med ett nybakat stift! Jag VET att det funkar att lägga dom i grillen/öppen spis, eller svetsa på dom. Inte för att det är slagg på dom eller så, men för att det är massa olja och soppa som åker in i dom. Skulle ju helst ha ett varmare stift, som inte blir så här lika lätt, men då pajar väl kolven.

Du menar inte elsvets med elektrod va? Kan inte bli sådär jättebra...

Haha var bara tvungen :tungan

nill0w skrev:
2068019 Äh! den får någon annan pröjsa!

Men alltså...bensin förångas väldigt fort. Varför "baka" dem i ugnen när det räcker att lufta dem till bensinen dunstat?? :va

nill0w skrev:
Jag vill försöka få ur soppan som är I stiftet. .
:)
Om du vill få ut soppan ur stiften, hur kan du då förkasta iden med tändare?
Borde väl lösa ditt problem med ett :brinnerup eller?
Kanske stängde ungsluckan och klappade ihop avståndet :7peta
Näe köp ett nytt peta ner en växel och gå på lite mer varv eller köp en fyrtaktare är mitt råd :tummenupp

Back