Gamla enstånkor

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

Ft 500? Hade aldrig hört talas om förut. Ser ut att vara i fint skick iaf.
Tror det finns en hel tråd om denna hoj... Eller är det i början av denna tråd?


EDIT: Hittade några sidor Ascot här...
 

notrightrider

Scheduled to appear a thousand miles from here.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number - ANY number!

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Tror det är milen som skrämmer.

Somliga menar ju att stånkor aldrig når 10.000 mil, men det är ju fel.

LC4 sprängs vid 4.000 mil...
Nu blev jag nyfiken då min SLR650 gått 5000 mil. Den går riktigt fint. Om du måste gissa, hur många mil tror du jag kan klämma ur den innan motorn behöver rivas? Spekulera fritt.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Tror det är milen som skrämmer.

Somliga menar ju att stånkor aldrig når 10.000 mil, men det är ju fel.

LC4 sprängs vid 4.000 mil...
Jo så är det nog , mil är farligt :brynad
Finns massor bara i svedala som passerat 10” utan bekymmer , en kille på soe.se hade sin xr650r som pendlarhoj och nosade på 10000 mil för cirkus fem år sen och titta bara på alla gamla mcbudshojar som säkerligen passerade dom milen och gick hela året , sen finns väl undantag med haverier av andra orsaker än mil hos alla fabrikat och att saker behöver bytas på en motor betyder ju inte att det är skrot men dom däringa däcksparkarna är alltid kul att få hem :gnissla
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Nu blev jag nyfiken då min SLR650 gått 5000 mil. Den går riktigt fint. Om du måste gissa, hur många mil tror du jag kan klämma ur den innan motorn behöver rivas? Spekulera fritt.
Tror inte notrightrider är av den åsikten inte alls men folk i allmänhet är livrädda för hojar med mil på
Rev faktiskt min trokänare en xr650r vid 1800 mil men inte för att det var ”dret” men det började plötsligt läcka mellan blockhalvorna så valen var inte många
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tror inte notrightrider är av den åsikten inte alls men folk i allmänhet är livrädda för hojar med mil på
Rev faktiskt min trokänare en xr650r vid 1800 mil men inte för att det var ”dret” men det började plötsligt läcka mellan blockhalvorna så valen var inte många
Ja den däringa Honda kvalitén känns mer o mer österikiskt😅
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Nuvarande: Honda cb250 -82, Suzuki GP125 -81

Ft 500? Hade aldrig hört talas om förut. Ser ut att vara i fint skick iaf.
Den är alldeles för dyr. Dessa brukar kosta max 15000kr, de är de minst eftertraktade av stånkorna. Tunga och undermotoriserade och behäftade med ett dyrt konstruktionsfel. Kamaxel är lagrad direkt i toppen, så de går inte att renovera med mindre än att man byter hela toppen.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
12st Yamaha
Den är alldeles för dyr. Dessa brukar kosta max 15000kr, de är de minst eftertraktade av stånkorna. Tunga och undermotoriserade och behäftade med ett dyrt konstruktionsfel. Kamaxel är lagrad direkt i toppen, så de går inte att renovera med mindre än att man byter hela toppen.
Är inte den konstruktionen ganska vanlig, eller har jag fel?
Kamaxel av gjutjärn lagrad i aluminumtopp är det på väldigt många av mina motorer.
 

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Ort
Falun
Hoj
08 Yamaha Wr250R, 04 Bmw f650 Dakar , HL500
Är inte den konstruktionen ganska vanlig, eller har jag fel?
Kamaxel av gjutjärn lagrad i aluminumtopp är det på väldigt många av mina motorer.

Det är en misslyckad konstruktion smörjningen som orsakar kamaxelproblem. Rätt vanligt förekommande på ktm och Husaberg.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Nuvarande: Honda cb250 -82, Suzuki GP125 -81
Det är klart att den är, allt är för dyrt för Tammer

Men undermotoriserad? Du har ju FFS tittat på Viagra 250?
Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jodå, men då vet man ju vad man är ute efter. Vi som inte vill få framhjulslyft eller spinna loss i varje kurva kör helst gamla 250cc, men köper man en 500cc kanske man väntar sig en effekt som räcker och blir över. Då är FT500 Ascot lite fel hoj. Bara så ni vet.
Du har aldrig ens kört en FT500. Jag har haft två st och de gick som alla andra stånkor från den tiden. Ingen tror man får effekt som ”räcker och blir över” med en åttiotals 500cc.
 
Nyheter
Iron Horse Show – tillbaka efter 10 år

Halva grejen med en lyckad ...

Test av öppningsbara hjälmar

Onlinepubliceringen av den ...

Adventure Days i Säfsen – Anmälan öppen!

Bike deltog i fjolårets Adv...

Motocross-SM på Malmabanan i Västerås

Många i publiken hade tagit...

Bike grusbusar i Sörmländska skogarna!

De sex vassaste grusbusarna...

Bildkavalkad Norrtälje

Foto: Manfred Holz Nu ha...

Finbesök från Tyskland x 2!

Jörg Lohse och tiotusenmila...

Dags för World Adventure Week

WORLD ADVENTURE WEEK inleds...

ExploreBike: Track Days med Yamaha R7

Track Days med Filip Backlu...

1 av 3 använder inte blinkers

Riksförbundet M Sveriges lo...

Top