Fuskar Rossi?

Är det ok att sticka ut foten såhär?

• Antal röstningar
    0

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Eller är det ok att sätta ut foten såhär? Onekligen gör han sig själv mer svår att köra om på det viset.

Bifogat

• rossis_fot.jpg
    rossis_fot.jpg
    140.6 KB · Visningar: 1,905
  • rossi_foot_down.jpg
    rossi_foot_down.jpg
    156.3 KB · Visningar: 1,482
Last edited:
Skulle det då vara fusk att ta ett defensivt spår?

Ja! I alla fall när de gör det i bilracing! Att som Cralle gjorde när jag såg honom på Åsen; körde utmed rakan mitt i banan för att ner mot trösen ligga vid HÖGER bankant, det borde bestraffas!

När han sätter ner foten så gör han det för att minska chansen att få bakhjulssläpp, så förklarade en eng kommentator de när de körde i mugello

Uhm, för det första har det att han sätter ut foten att göra med balansen in i kurvorna, och för det andra är det inte bara han som gör det och för det tredje samma sak som Tsunami skrev.

Jag tycker det ser töntigt ut.. Men det är som vissa andra sagt, man tyckte det var lika konstigt när folk börja skrapa knäna i backen på 70talet..

Frågan var inte om det är ok att köra defensivt, utan om det är ok att sträcka ut kroppslemmar från motorcykeln.

Betyder det att man inte får hänga ut med överkroppen heller:confused::D

Hade han eller andra gjort det enbart vid defensiv körning ja då hade man kunnat ställa frågan men dom gör ju det alltid för att stabilissera hojen vid inbromsningarna.....

Fusk? Absolut inte och kan du inte köra om för att han har ett ben ute ja då får man hålla sig bakom, om något så har Rossi bevisat om och om igen, senast i söndags, att man kan köra om alla precis var som helst oavsett var framförvarande befinner sig eller sitt ben :)

Frågan var inte om det är ok att köra defensivt, utan om det är ok att sträcka ut kroppslemmar från motorcykeln.

I sverige står det väl i reglementet att fötterna ska vara på fotpinnarna.

Så Rossi är en fuskare....

Smart sagt:tummenupp Förbjud knäskrap oxå "Down is OUT!" :7peta:dummer
I ditt nick står det visst "Ny teknik" du glömde visst INGEN ... framför. Hur tror du diskutionerna gick då knäskrapet började på 70-talet?:va

jag är inte förvånnad..

antar att trådskaparen inte gillar rossi , och rossi vann ju nu senast så .

jag är inte förvånnad..

antar att trådskaparen inte gillar rossi , och rossi vann ju nu senast så .
Jag älskar Rossi. Men jag har lärt mig att skilja mellan sak och person.

...om något så har Rossi bevisat om och om igen, senast i söndags, att man kan köra om alla precis var som helst oavsett var framförvarande befinner sig eller sitt ben :)
Knappast. Rossi hade inte vunnit i söndags om Lorenzo hade haft sitt ben dinglande vid sidan av hojen i sista kurvan.

Last edited:
Back