Folksam GBG

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Måste ge en eloge till Folksam personskada i GBG, mycket trevligt bemötande och snabbt avklarat ärende....till stor skillnad från F-kassan.
Var första gången jag blev positivt överraskad vid kontakt med försäkringsbolag. :tummenupp

Låter bra. Har precis försäkrat min Buell på Folksam.

//Andreas

bara instämmer.. Har haft två fall av både personskador och materiella skador och de har varit snabba båda gångerna...:yoparty:Bugar

Har varit i kontakt med dem två gånger pga stöld, och de har skött det exemplariskt båda gångerna :tummenupp

Jag är benägen att hålla med, riktigt bra service och att det gick i warpspeed är ju briljant, stort eloge :tummenupp

tyvärr har inte jag upplevt att det går så fort då jag väntat fortfarande på beslut, dock så har folksam hela tiden skickat brev och talat om hur långt de har kommit i utredningen och talat om vad nästa steg är i processen vilket jag tycker är bra.. Då vet man iaf att de håller på oc man slipper ovissheten..
Sedan kan det också bero på att det är 2 idrottsskador jag ådragit mig!

men folksam känns bra, har alla mina försäkringar där ;)

Håller med till 110%...de har vart helt grymma när det gäller skadorna och ärandet kring min hoj som blev stulen (och sen pterfunnen):tummenupp

Vafan har hatbrevet jag skicka till dem för 2år sen funkat alltså.
För jag har då inget positivt att säga om dem.
Långa väntetider och ingen som bryr sig men har de ändrat sig så äre ju skitbra.

blev otroligt positivt överraskad när jag skulle försäkra min hoj (R1 -05), skulle kosta 17000/år halv men om jag tog en hemförsäkring hos dom så skulle jag få 50% rabatt på hojförsäkringen! så jag betalar enbart 8500/år halv :yoparty:banana:tuttar

bör tillägga att jag är 22 år och bor i centrala Göteborg.
hur dom bemöter en vid olycka har jag dock ingen aning om, men billiga är dom iaf.

blev otroligt positivt överraskad när jag skulle försäkra min hoj (R1 -05), skulle kosta 17000/år halv men om jag tog en hemförsäkring hos dom så skulle jag få 50% rabatt på hojförsäkringen! så jag betalar enbart 8500/år halv :yoparty:banana:tuttar

bör tillägga att jag är 22 år och bor i centrala Göteborg.
hur dom bemöter en vid olycka har jag dock ingen aning om, men billiga är dom iaf.

självrisken då?

ska ringa imorgon och höra vad dom vill ha för min nya gsxr1000 k7 :gnissla

Back