Finndubb

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Då det inte verkar finnas något lämpligt ställe att lägga in denna tråd, så gör jag det här!

Jag har funderat på att skaffa riktiga finndubb däck till i vinter, och jag vet att det är mitt i sommaren nu och det är oxå därför jag frågar, Jag vill veta vad det kostar ungefär.. så jag vet ungefär hur mycket jag ska lägga undan!

Vore man helt fel ute om man chansar på ca 2500 svenska kronor, per däck? (framdäck är lite billigare, men det går väll jämnt upp om bakan är dyrare)

EDIT: förlåt mig för att ta upp vintern (som är för vissa väldigt hemskt) mitt i sommaren..

Fram o bakdäck kostar tillsammans ca 3200:- - 3500:- väldigt svårt att få tag då ingen i dettan avlånga land vill eller kan dubba så det blir att köpa från Finland. Du kan även börja med att testa på begagnat kostar tillsammans ca: 1000:-.

Hulkster skrev:
Fram o bakdäck kostar tillsammans ca 3200:- - 3500:- väldigt svårt att få tag då ingen i dettan avlånga land vill eller kan dubba så det blir att köpa från Finland. Du kan även börja med att testa på begagnat kostar tillsammans ca: 1000:-.

Är det Jocke E. som är ute å surfar?

Hulkster skrev:

Stämmer det att det är billigare än vanliga dubbdäck!? Jag menar du får betala ca 2200 för ett bakdäck .. :va

rejser skrev:
om det stämmer att han är född -47 så vettefan...Engström ser nått år yngre ut :D

He he... va lätt det var då! :fatta! <--- me
Å i profilen står det att han åker Husa, men i inläggen KX... :va Vad åker du eg Hulkster?

Edit: Såg nu att det var ändrat i inlägget... :fatta! <--- me again Att man alltid ska ha så bråttom...

tycon1 skrev:
Då blir det finndubb i vinter! :yoparty
Någon som vet hur jag får tag i det? om det nu måste importeras och strulas...eventuellt gruppköp? (stockholm)

Tänkte handla oxå till vintern, så hör av dig när det är dags... :hördu

tycon1 skrev:
Då blir det finndubb i vinter! :yoparty
Någon som vet hur jag får tag i det? om det nu måste importeras och strulas...eventuellt gruppköp? (stockholm)

Kan tänkas att jag också är intresserad... :tummenupp om man innan vintern hunnit skaffa en uppsättning 21" och 18" till hojen vill säga... :va

/Göran

Ebbe skrev:
He he... va lätt det var då! :fatta! <--- me
Å i profilen står det att han åker Husa, men i inläggen KX... :va Vad åker du eg Hulkster?

Edit: Såg nu att det var ändrat i inlägget... :fatta! <--- me again Att man alltid ska ha så bråttom...

Det vart en Husa i helgen !!!

Gruppköp av Finndubb. Någon som vet något bra företag som är lätta att handskas med? Ge mig ett nummer, och jag försöker pruta lite! Om vi får ihop ett antal personer (8-15st), ska det nog gå att få ner en hundring eller två

Om det blir tillräckligt seriöst, så ska det nog gå att få det hämtat vid Stockholms mässan i Älvsjö

Intresselista
1.tycon1
2.ddevil
3.Göran_Gullbro

Last edited:
tycon1 skrev:
Gruppköp av Finndubb. Någon som vet något bra företag som är lätta att handskas med?

öhhh det ligger i finland och kan du finska så är det utmärkt.
Dessutom är det ett företag.

SM 570 RR skrev:
öhhh det ligger i finland och kan du finska så är det utmärkt.
Dessutom är det ett företag.

Finländare kan väll engelska? :kocko
och sedan så frågade jag ju faktist om det var någon som visste en bra leverantör ...

tycon1 skrev:
Gruppköp av Finndubb. Någon som vet något bra företag som är lätta att handskas med? Ge mig ett nummer, och jag försöker pruta lite! Om vi får ihop ett antal personer (8-15st), ska det nog gå att få ner en hundring eller två

Om det blir tillräckligt seriöst, så ska det nog gå att få det hämtat vid Stockholms mässan i Älvsjö

Intresselista
1.tycon1
2.ddevil
3.Göran_Gullbro

Tjenix. Bäst är nog att ringa Marko tel 0152- 10758 han kan finska och svenska samt har bra kontakter. Tror att det blir svårprutat han har redan bra priser plus att du får vara glad om du får tag i några däck, jag nu är du ju i alla fall ute i tid :)

Stoffy skrev:
Tjenix. Bäst är nog att ringa Marko tel 0152- 10758 han kan finska och svenska samt har bra kontakter. Tror att det blir svårprutat han har redan bra priser plus att du får vara glad om du får tag i några däck, jag nu är du ju i alla fall ute i tid :)

Precis..Jag ska ha finndubb i år, oavsett vad som händer! :yoparty
Tröttnat på hala dubbdäck.. :tungan

Men tack för tipset, ringer honom imorn troligtvis!

tycon1 skrev:
Precis..Jag ska ha finndubb i år, oavsett vad som händer! :yoparty
Tröttnat på hala dubbdäck.. :tungan

Men tack för tipset, ringer honom imorn troligtvis!

hur kör du på vintern? kör du på bana? jag tycker "vanliga" dubbdäck ger bra grepp på banan, o riktigt kul att köra på isarna :P :hihi

orka_matte skrev:
hur kör du på vintern? kör du på bana? jag tycker "vanliga" dubbdäck ger bra grepp på banan, o riktigt kul att köra på isarna :P :hihi

Om du kollat noga hade du sett vart jag bor (Ljusterö)
20m från en sjö...Så vad tror du jag gör? :D
Och jag har fått nog av att bli piskad av husorna!
I år, ska jag få revanch..(kommer jag antagligen inte få, men det kommer bli kul)

Sjön här har blivit riktigt populär faktist..den rekommenderas starkt! Plogas ständigt, av antingen mig eller polare (har en massa euntiaster häromkring)

Oftast ser våran setup ut något liknande: Stor/bred bana för bilar, och wheelieträning! Mindre bana med mer kurvor för crossarna. Samt ett par hopp för snöskotrar och lite annat godis!

Får en nästan att längta till vintern igen :näsblod

Back