Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Danskarna brukar ju köra med cerisa benvärmareDet är ju nästan mitt i vintern. Då får man väl packa ner yllekalsongerna.
/Kris
Danskarna brukar ju köra med cerisa benvärmare![]()
Det kommer bli inställt på grund av dåligt väder (läs snö / minusgrader).
Det kommer bli inställt på grund av dåligt väder (läs snö / minusgrader).
Min-max ser ut att ligga på 4-12 grader i oktober i dom trakterna enligt SMHI. Medeltempen är 6 grader.
Kan väl bara säga att hela denna säsongen varit skit kass
![]()
Inte nog med att vi vurpat mycket![]()
Utan att de lagt REC på en Torsdag i karlskoga tex
tror dom inte folk jobbar![]()
Jag hade sett fram emot en full säsong och man har lagt ner
så mycket pengar
Ja och så flyttar man Anderstorp ännu mer![]()
Vem vill köra mitt i vintern och 7 oktdenna dag har varit spikad från början
![]()
Sen att REC är en B-serie har nog inte framkommit till alla!!
Det jag retar mig på mycket är att A-förare kör i vår serie som även kör i NEC
Jag tycker antingen kör man i NEC eller i REC.
Kan väl bara säga att ni i NEC som kör med REC !!så kör ni besiningslöst utan hänsyn till de i REC ni puttas i kurvor och tränger er fram i kurvor där ni inte ens får plats.( Har iofs ej själva själv blivet utsatt, men många har kommit till mig och klagat på A-förares hänsynslöshet)![]()
Det roliga var när jag läste när NEC gjorde en ersättnings tävling och bjöd in
REC team och sen klagade på att de var för slöa.
Ja vad tror ni!!! REC är B förare som antingen har sin början av sin karriär eller i slutet av kariären.
Mitt förslag till nästa år är inga NEC förare i REC!
Detta är en B-serie som även vi vanliga B-Förare vill vinna![]()
NEC förare får ta detta inlägg hur ni vill![]()
Jag är väldigt impad hur ni kör i er serie,men bara i er serie.
Mvh //micke.a
PS:Vill ni prata med mig så finns jag på knutstorp 8-9/9-07
Team M.A.M 97 välkommna till vårt teamtält![]()
Kan väl bara säga att hela denna säsongen varit skit kass
![]()
Inte nog med att vi vurpat mycket![]()
Utan att de lagt REC på en Torsdag i karlskoga tex
tror dom inte folk jobbar![]()
Jag hade sett fram emot en full säsong och man har lagt ner
så mycket pengar
Ja och så flyttar man Anderstorp ännu mer![]()
Vem vill köra mitt i vintern och 7 oktdenna dag har varit spikad från början
![]()
Sen att REC är en B-serie har nog inte framkommit till alla!!
Det jag retar mig på mycket är att A-förare kör i vår serie som även kör i NEC
Jag tycker antingen kör man i NEC eller i REC.
Kan väl bara säga att ni i NEC som kör med REC !!så kör ni besiningslöst utan hänsyn till de i REC ni puttas i kurvor och tränger er fram i kurvor där ni inte ens får plats.( Har iofs ej själva själv blivet utsatt, men många har kommit till mig och klagat på A-förares hänsynslöshet)![]()
Det roliga var när jag läste när NEC gjorde en ersättnings tävling och bjöd in
REC team och sen klagade på att de var för slöa.
Ja vad tror ni!!! REC är B förare som antingen har sin början av sin karriär eller i slutet av kariären.
Mitt förslag till nästa år är inga NEC förare i REC!
Detta är en B-serie som även vi vanliga B-Förare vill vinna![]()
NEC förare får ta detta inlägg hur ni vill![]()
Jag är väldigt impad hur ni kör i er serie,men bara i er serie.
Mvh //micke.a
PS:Vill ni prata med mig så finns jag på knutstorp 8-9/9-07
Team M.A.M 97 välkommna till vårt teamtält![]()
..
Orsaken till flytten är att det blev en dubbelbokning av banan, alltså inget som ERF-organisationen kan rå för. Alternativet hade varit att stryka deltävlingen helt.
ERF har alltid varit öppen både för A och B förare. Det brukar inte vara ett problem. 2006-07 har det dock blivit lite hårdare satsningar, mera allvar och mindre "for fun". Jag vet inte hur hänsynsfulla/lösa en del förare är i år. Men jag håller med om att det är konstigt att samma förare kör både NEC och REC. Detta borde kanske diskuteras innan nästa säsong. En annan sak jag finner konstig är att några team kör med nya "gäst-förare" nästan varje lopp, när reglerna tydligt säger att man får ha 3 förare plus en reserv under en säsong. Det blir lite flapsi-hapsi när nya kanoner hela tiden hoppar in och ska köra fantomtider utan att ta hänsyn till att man faktiskt skall hålla sig på hjulen i 6 timmar.
Tror kanske problemet ligger mest i alla korta inhopp af olika gästförare. Om man begränsade teamets "förbrukning" av antalet förare så spelade det mindre roll om samma förare kör både i ett NEC och ett REC team, bara han gör det hela säsongen. Då ville förståelsen och respekten för andra på banan bli mer naturlig.
Om MotoGP kan införa begränsningar på däck-förbrukning, så kunde kanske NEC/REC införa begränsningar på förar-förbrukning.
Off Topic, men tyckte att det var en del i din kommentar som är tänkvärt.
/Kris
Nja... Sånt tror jag ingen går på längre. Dubbelbokningar hade man kunnat sett för flera månader sen när bokningar av banan gjordes. Är säkert ett STCC-team som erbjudit extra pengar till den som först hade bokat banan eller till den som hyr ut för att kunna få ett extra test på banan. Så brukar det vara..
Det uppdagades redan tidigt i somras, och förhandlingar har hållits vid flera tillfällen för att lösa problemet. STCC har slutat sin säsong innan vi skulle kört där, så den förklaringen är fel. Det är 2 bilcuper som slogs med ERF om hur de sista helgerna skulle fördelas, och ERF drog nitlotten denna gång.
Är "bokningssystemet" en Post-It?(Avd. Hur svårt kan det vara?)
..
STCC har slutat sin säsong innan vi skulle kört där, så den förklaringen är fel..
Den ses nog mer som b-serie än vad du tror. Namnet "rookie" kan ju ha nånting med det att göra.Kamma till dej nu för bövelen! REC är ingen "b-serie"! Det är en serie för de som inte fått en plats i NEC, oavsett bokstav på licensen. På samma sätt är NEC öppen för b-förare. Vissa team består tom av förare med både a- och b-licens. Det är dessutom inte bokstaven som avgör om man är snabb eller långsam.
Du kan läsa ovan så förstår du att det redan gjorts och såvitt jag förstått, hänger vi alla på ett forum och du kan ju roa dig med att slå upp betydelsen på http://sv.wikipedia.org/wiki/ForumOm du har dåliga erfarenheter av omkörningar så tycker jag att du ska påtala detta för de berörda förarna, alternativt tävlingsledningen vid den aktuella tävlingen, istället för att sitta här och lipa vid tangentbordet.
Okej, mycket märkligt att infon på erf.nu säger annat:Orsaken till flytten är att det blev en dubbelbokning av banan, alltså inget som ERF-organisationen kan rå för. Alternativet hade varit att stryka deltävlingen helt.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |