FCR Quick Shot Accelerator Pump Cover?

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Någon som har testat :va En enduro åkare säger att det gör skillnad :7peta
Men 1100.- Pix då ska den vara jäkligt bra :yoparty

.::NEW::. Quick Shot Accelerator Pump Cover. Stock accelerator pump covers permit only a 60% - 70% fuel charge in the pump chamber. Turn the throttle and air in the chamber is compressed and fuel is delayed. The result: Hesitation or Bog. The Boyesen QuickShot cover completely fills the pump chamber with fuel, and provides instant fuel delivery, eliminating the hesitation and bog. *Fits all 4-Stroke Keihin FCR carburetors *Instant response to throttle movements *Improved low end performance *Reduced hot engine stalling *No modification required - simple bolt-on

http://shop.boyesen.com/catalog/pro...=2143&osCsid=25c6e460efb394e364dddc1b5e7d6fad
 

Bifogat

  • QuickShot_1.jpg
    QuickShot_1.jpg
    22.9 KB · Visningar: 60
Last edited:
På min snurra med FCR så tvekar den aldrig? Tror det handlar mer om hur det är justerat...
 
Säkert en förbättring, men hur mycket (för det priset) är förstås frågan. Ställer man in originalpumpen rätt, så är den tillräckligt bra. Möjligt att det går att mäta skillnaden i t.ex. en bromsbänk - fullgas vid givet varvtal och se hur mycket vrid/effekt man får ut under de närmaste sekunderna.
 
Lyfter denna tråd igen..

Någon som testat eller vet om den är bra.
Vad man läser på nätet så är den bra men ingen som testat den fullt ut..

/ Daniel.
 
TomK skrev:
2076851 Säkert en förbättring, men hur mycket (för det priset) är förstås frågan. Ställer man in originalpumpen rätt, så är den tillräckligt bra. Möjligt att det går att mäta skillnaden i t.ex. en bromsbänk - fullgas vid givet varvtal och se hur mycket vrid/effekt man får ut under de närmaste sekunderna.

Pumpen ger ju bara i början. Inte vid full gas.Så hur skall man då veta att den ger något?? På min hoj så var det helt klart en förbättring. Men värt Pengarna
Svar NEJ!. Om jag körde Mx så skulle jag nog ha skaffat en direkt.Så att hojen inte buggar.

Mvh Perre
 
Har plockat bort accpumpen helt på min FRC, detta efter inrådan från Dale Lineawever. Köpte ett bestycknings kit av han med bla annnat special slipad nål mm. Märker absolut ingen skilland förutom att den drar mindre bensin nu plus att den går jävligt mycket bättre på tomgång, drar genom hela registret samt att den inte smäller längre. Men detta är nog tackvare bestyckningen. Så att lite mer bensin i den där lilla skålen skulle göra nått tyckre jag verkar tveksamt. Men som sagt har ju inte testat den, men med min erfarenhet utan pump så ser jag inte hur det skulle blir bätttre med "mer" pump.
 
Finns ingen anledning att köpa. Det går att få orginal att funka kanon. Ex. på min WR450 så är det ett stopp i membranet på 3mm. Slipade ner detta 1,5mm. Därmed ökades accpumpfunktionen från 50-75% trottelposition. Satte sen en infettad (för bättre livslängd) o-ring över länkaget till accpumpen så att det blir mer tryck på membranet än bara fjäderkraften som är orginal. Kan ge fullt på alla växlar och hojen fullständigt bara exploderar. Den är även körd i bänk med gott resultat. Skulle man sen vilja finjustera detta så kan man byta leakjet i flottörhuset för mer eller mindre soppa vid pådrag.
 
Wheeliedevil skrev:
2132421 Finns ingen anledning att köpa. Det går att få orginal att funka kanon. Ex. på min WR450 så är det ett stopp i membranet på 3mm. Slipade ner detta 1,5mm. Därmed ökades accpumpfunktionen från 50-75% trottelposition. Satte sen en infettad (för bättre livslängd) o-ring över länkaget till accpumpen så att det blir mer tryck på membranet än bara fjäderkraften som är orginal. Kan ge fullt på alla växlar och hojen fullständigt bara exploderar. Den är även körd i bänk med gott resultat. Skulle man sen vilja finjustera detta så kan man byta leakjet i flottörhuset för mer eller mindre soppa vid pådrag.

BOYESEN QUICK SHOT ACCELERATOR PUMP COVER APPLICATION: Most Four-Strokes (That use the Keihin FCR carburetor)

PRICE: $89.95

RATING: 10

// WHAT IT IS: The Quick Shot is an aftermarket accelerator pump cover that bolts onto the Keihin FCR carburetor in place of the stock unit. Without going too deeply into the technical aspects of it, we will tell you that the Quick Shot utilizes two small holes in place of the single stock small hole on the mating surface between the carburetor and the pump cover. Suffice it to say, this supplies fuel to the motor in greater volume and with more velocity during the first 1/8th of the throttle turn, vastly improving off-idle response. Basically, the Quick Shot is a cure for the dreaded low-end bog that often occurs when you chop the throttle open quickly, especially when landing from jumps or in technical rhythm sections.

// HITS: This is quite possibly the most amazing bolt-on modification we have ever ridden with. Installing the product is a 15-minute affair, and we would recommend doing so in the clean environment of your garage, rather than at the track. We first tested the Quick Shot on our Suzuki RM-Z250, which has undergone some extensive modifications at the hands of our friends at Pro Circuit. Though the bike runs like an absolute champ, we did struggle with some extreme low-end bog when the throttle was snapped open quickly. With some hop-up products, you have to really concentrate to notice the benefit they provide, but this is definitely not the case with the Boyesen Quick Shot. Throttle response was vastly improved, and the bike would bark with authority the millisecond the throttle was cracked open. Even when twisting it completely wide open from a low-rpm idle, the Quick Shot allowed the motor to respond without the dreaded bog or hiccup that you have likely become accustomed to. We put one on our Michael Young's Honda CRF250R Supercross race bike, and the smile that crept over his face after his first moto with the Quick Shot installed was worth a thousand words. After our success with the product on small-bore thumpers, we decided to slap one on our Suzuki RM-Z450. To be honest, the Quick Shot made the big yellow beast so responsive and snappy that Swap actually took it back off! Boyesen does, however, include with the cover everything you need to readjust your timing screw to mellow out throttle response, simply because the product works so well. On top of all this, the Quick Shot can never wear out or clog up. Add Boyesen's signature magnesium color and powder-coated finish, and you have a winner.

// MISSES: The only thing wrong with this part is that it didn't come stock on your four-stroke. But mark our words, some day soon...it will.

// THE VERDICT: The Boyesen Quick Shot is a must-have if you ride or race a late model four-stroke with a Keihin FCR carburetor. Simply put, this is the single best modification you can do for your bike's throttle response, short of fuel injection. Every now and then a product comes along that revolutionizes motorcycle technology, and we believe that the Boyesen Quick Shot is one of those products.

Hittat på denna sida..
http://www.transworldmotocross.com/mx/features/article/0,13190,1075602,00.html

Jag har beställt en..ca 650kr med frakt. Är det inget att ha så kan man ju alltid sälja den för en billig peng..
 
Jag har en Boyesen Quick Shot för Keihin FCR till salu ifall någon är intresserad. Skicka pm i så fall!
 
Spidermoto skrev:
2139279 Var du inte nöjd med den?
Jo, på min förra hoj när jag hade problem med att få den att svara som jag ville. Men min nya hoj går så pass bra redan att jag tycker det känns onödigt att sätta den på.
 
Back
Top