farbror blå

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
Ja mina vänner vad säger man efter dagens händelse.

Jag tog hojen in till stan för att lämna lite papper,ingen trafik,göööt väder o jag drog på lite. när jag kommer in till andra korsningen i stan hör jag de(farbror) o sekunden efter har de kört in snett framför mig.Första tanken var vad ska jag sätta för pris i annonsen för jag kan knappt behålla kortet.
Kortfattat: de sa att jag körde 120 på Götaälvbron :död(50väg) .Det var ingen ide att neka.De kollar hojen; kollar mitt kort och 5min senare HÖR O HÄPNA! säger de åt mig att slänga hojen på släp o köra ner till Falkenberg mästa gång solen skiner o att det måste hämta ungarna på dagis att de inte har tid med sånt :confused:. Jag står där o fattar NOLL,vad är det som händer.Jo jag får en tillsägelse o får tillbaka mitt kort. Gissa om jag körde lagligt hem.
Jag ville bara skriva av mig.Ni MORALNISSAR :4skrika JAG VILL INTE ATT NI SKA PREDIKA FÖR MIG,gillar ni inte det ni läser SKIT i att svara

Daniel-L skrev:

Jag tog hojen in till stan för att lämna lite papper,ingen trafik,göööt väder o jag drog på lite. när jag kommer in till andra korsningen i stan hör jag de(farbror) o sekunden efter har de kört in snett framför mig.Första tanken var vad ska jag sätta för pris i annonsen för jag kan knappt behålla kortet.
Kortfattat: de sa att jag körde 120 på Götaälvbron :död(50väg) .Det var ingen ide att neka.De kollar hojen; kollar mitt kort och 5min senare HÖR O HÄPNA! säger de åt mig att slänga hojen på släp o köra ner till Falkenberg mästa gång solen skiner o att det måste hämta ungarna på dagis att de inte har tid med sånt :confused:. Jag står där o fattar NOLL,vad är det som händer.Jo jag får en tillsägelse o får tillbaka mitt kort. Gissa om jag körde lagligt hem.
Jag ville bara skriva av mig.Ni MORALNISSAR :4skrika JAG VILL INTE ATT NI SKA PREDIKA FÖR MIG,gillar ni inte det ni läser SKIT i att svara

Bra att du fick tillbaka kortet :)
Kör försiktigt nu med dig

Kul att dom kan vara lite schysst ibland också.....men nästa gång kanske

Klart man inte ska predika, är det lite trafik och klar sikt så är väl 120 på en 50-väg inget å gnälla över... skönt att det finns vettiga poliser.

Daniel-L skrev:

Jag tog hojen in till stan för att lämna lite papper,ingen trafik,göööt väder o jag drog på lite. när jag kommer in till andra korsningen i stan hör jag de..(HÄPNA! säger de åt mig att slänga hojen på släp o köra ner till Falkenberg mästa gång solen skiner o att det måste hämta ungarna på dagis att de inte har tid med sånt :confused.....
händer.Jo jag får en tillsägelse o får tillbaka mitt kort. Gissa om jag körde lagligt hem.

:yoparty
än finns det hopp för snuten! De som stoppade mig i Norge förra året o sa att jag kört ifrån dom 3 ggr. på mindre än 1 tim+ att jag kört för fort (113km/h i snitt) var inte nådiga. Jag fick inga alternativ.. så jag var tvungen att fly genom det numera berömda fönstret på bensinmacken(annan tråd).
Föffa det e bara o gratulera :lol
/E

ja vad ska man säga... det är bara att gratulera och i bland rocka :banana ju livet fett... hihi

Daniel-L skrev:
Kortfattat: de sa att jag körde 120 på Götaälvbron :död(50väg) .Det var ingen ide att neka.

:ajjabajja :ajjabajja Är du helt tokig? så fort kan du ju inte köra, det är farligt ju. Synd att du inte blev av med kortet :ajjabajja :ajjabajja

Jag blev stoppad igår natt efter att ha testat wheelandets eventuella inverkan på ABSen (körde ikapp en snutbil på örbyleden i sth). Fick också bara en varning :D

Sikket jääävla flyt!
Dom brukar ju vara ganska kinkga när man kör för fort över bron dessutom så med den turen du haft borde du bege dig till närmsta pressbyrå och köpa en trisslott !

Hehehe, kunde lika bra ha varit jag... :rofl Passerade över samma bro lite tidigare idag i ungefär samma hastighet :hihi och hörde efter att jag passerat avfarten till Backaplan sirener :gnissla bakom mig någonstans, men såg inget och det e ingen som hört av sig...

Men,men tur att du fick behålla kortet iaf :tummenupp , hade ju inte varit roligt att bli av med det nu...

//Tobbe :3freak

Daniel-L skrev:

Grattis antar jag. Har dem däremot inga mätdata mer än att dem kört efter dig så hade jag ivf blånekat, men man förlorar ju sannolikt i rätten mot två poliser om det nu går så långt... Du klarade dig, det är huvudsaken :tummenupp

Var som jag då 2 veckor… Ligger 2 bilar bakom farbror blå på södra mälarstrand, tar det lugnt eftersom jag inte hade någon regplåt monterad pga. undertail byte. Nåväl på Långgatan svänger dom av och jag drar genast på lite bakom några bilar som skymmer sikten mellan dom och mig. Står i röd ljuset vid liljeholmsbron och när det byter om drar jag på som en man dvs. mer än man får. Svänger ner mot Liljeholmen och Liljeholms kajen drar upp den lite på bakhjulet när det nu är så fint väder. Efter en 50 meter ligger farbror blå bredvid mig och kör upp framför mig. Såg dom inte en sekund innan dom var där.

Dom hoppar ut och jag zappar motorn. Dom tycket det lite väl fort, och undrade vart min regplåt är och sen hade jag inget körkort på mig heller. Den ena tar mitt leg och ringer in och kollar upp den andra ger en komplimang om undertailen och hojen.

Sen ber dom mig ta lugnt på bakhjulet och önskar en trevlig resa och sommar.

Jag står där som någon som sålt smöret och tappat pengarna med öppen mun.

Kan inte annat än tacka dessa två poliser.
:Bugar

Hur i hel-ete kan vissa ha sån tur??? DET ÄR tamejf-n orättvist ibland!
Kul för er iaf grabbar :tummenupp

amen vafan då... en annan får nog snällt pynta 1000:- i fortkörningsböter! :huvet (åkte bil så att dra var inte att tänka på) Skyller på min tjej för hon är så fin att jag missa en vanlig snut som låg bakom i 1km(!!) utan att jag märkte nåt i backspegeln.. :4skrika Erkände ingenting så nu får man hoppas allt försvinner i byråkratin..borde väl finnas nån promilles chans iaf! lever på hoppet..

Last edited:
Back