Förslag på turboaggregat.

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Min Gixxer blir inte såld så.. F**k it.. Nu turbo matar jag i vinter för jag alltid velat prova på saken.
Koncept:
Bandit 1200 motor
Gsx-r topp
Gsx-r 1100 förgasare
Intercooler
Kompsänkning eller E85. (inte bestämt ännu)

Önskemål om hästkrafter.. Så mycket som möjligt utan att behöva förstärka motorn...

kkk k24 från volvo s60r

Är inte KKK24 ganska ökänd för att skära ganska lätt?

Vet inte hur det fungerar på en motorcykel, men fungerar ex Holset HX30 på en 1000cc? Är ju en ganska billig turbo som bevisligen orkar kräma ut ordentligt med effekt.

mitsubishi TD04 16T är annars en ganska billig turbo som håller bra, frågan är om den kanske är för liten? (Fungerar visserligen utmärkt på min V40 T4) jänkarna verkar ha liten förkärlek till Mitsubishi Td05 16G BIG som återfinns på ex Mitsubishi EVO, finns från $150 på ebay. Det är en turbo med mer kapacitet än 16T/19T som återfinns på ex Volvos T5/R modeller.

Är inte KKK24 ganska ökänd för att skära ganska lätt?

Vet inte hur det fungerar på en motorcykel, men fungerar ex Holset HX30 på en 1000cc? Är ju en ganska billig turbo som bevisligen orkar kräma ut ordentligt med effekt.

mitsubishi TD04 16T är annars en ganska billig turbo som håller bra, frågan är om den kanske är för liten? (Fungerar visserligen utmärkt på min V40 T4) jänkarna verkar ha liten förkärlek till Mitsubishi Td05 16G BIG som återfinns på ex Mitsubishi EVO, finns från $150 på ebay. Det är en turbo med mer kapacitet än 16T/19T som återfinns på ex Volvos T5/R modeller.

Jo, 16t är väl ett bra agg -jag har det själv i min ketchupflarra. Men är lite klent till 1200cc o r-topp. Hx30 & td05 känner jag inte till men lahi har ju fått det att funka väldigt fint med kkk'n

Back