försäkra sin r6:a

zache

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
yamaha R6
hej
ska köpa en r6:a och jag undrar vad försäkring kan ligga på den. jag har aldrig haft försäkring innan och jag undrar vad det kan kosta, vad är det billigaste allternativet?

billigaste alternativet är om du:

- är gammal nog.
- Bor INTE i storstan.

Är du under 25 så kan det bli saftigt.
zache skrev:
hej
ska köpa en r6:a och jag undrar vad försäkring kan ligga på den. jag har aldrig haft försäkring innan och jag undrar vad det kan kosta, vad är det billigaste allternativet?

allt är beroende på

1: Ålder
2: Hur länge man har haft behörighet att framföra Mc
3: Geografiskt läge
4: om man väljer Trafik, Halv eller helförsäkring

wonderwizard skrev:
allt är beroende på
1: Ålder
2: Hur länge man har haft behörighet att framföra Mc
3: Geografiskt läge
4: om man väljer Trafik, Halv eller helförsäkring
Du glömde:

5. Slumpen (Vem som råkar räkna ut premien just den dagen man ringer... :gnissla)

Om du är i tjugoårsåldern och bor i Norrköping så kan du räkna med en fet försäkring.Kör endast trafikförskr isåf.Och tänk inte ens tanken att skenförsäkra.
///MVH Markus

twinner skrev:
Om du är i tjugoårsåldern och bor i Norrköping så kan du räkna med en fet försäkring.Kör endast trafikförskr isåf.Och tänk inte ens tanken att skenförsäkra.
///MVH Markus
Men om man stryper den till 25kw då? :rolleyes:

21år, skriven i falun, if försäkring halv/hel 15000 ca. eller 1300 i månaden... kunde ställa av hur mycket jag ville...

skiljer mycket bland bolagen.. var skriven i sthlm tidigare och fick ett bra bud från tennant... 244000 halv/helår...

alla bolag går typ på ursprungseffekt, strypning spelar inte nån roll...
men välkommen in i lotteriet...

Min farsa äger min hoj..jag som pröjsat...han tog en halvförsäkring på folksam...550 spänn måndaden...å billigare..typ 300 när man ställer av den...Han får låna ut till vem han vill....vet inte om det är det ni kallar
å fuska?

Ringde länsförsäkringar...hon rekommenderade min försäkring som jag redan har...i ett annat bolag....skulle bli mycket....mycket...

If skulle ha....89 000 för hel...

Halv....45 000....

Skulle inte tro att man kan äga en hoj när man e 21.....suck... :huvet

halmstads_kung skrev:
Min farsa äger min hoj..jag som pröjsat...han tog en halvförsäkring på folksam...550 spänn måndaden...å billigare..typ 300 när man ställer av den...Han får låna ut till vem han vill....vet inte om det är det ni kallar
å fuska?

Haha!! Du är ju riktigt komisk:=) har du missat att diskussioner på sh gällande skenförsäkringar? :huvet

"Min farsa äger min hoj..jag som pröjsat...han tog en halvförsäkring på folksam...550 spänn måndaden...å billigare..typ 300 när man ställer av den...Han får låna ut till vem han vill....vet inte om det är det ni kallar"

Haha...Hoppas du åker dit så det ryker om det!! snyltare!,eller köp en hoj du har råd med.

halmstads_kung skrev:
å fuska?

Ringde länsförsäkringar...hon rekommenderade min försäkring som jag redan har...i ett annat bolag....skulle bli mycket....mycket...

Halv....45 000....

ring gärna folksam och säg så här:
-Hej! Jag har köpt en hoj en r6a. Eftersom den är så dyr att försäkra så skrev jag försäkringen på min pappa, obs HAN ÅKER INTE ALLS PÅ DEN LIKA MYCKET SOM JAG!!!! har jag gjort rätt nu eller kommer det att:
1. drabba alla andra motorcyklister med högre premier när jag klotar för att jag är en ¤#/¤&())?
2. bli några problem när jag gjort punkt 1 och är halvt invalid?

spela in svaret och posta det här.
sen säljer du hojen och köper en du har råd med.

:kocko

morlock skrev:
Men om man stryper den till 25kw då? :rolleyes:
Spelar ingen roll...

Som jag skrev tidigare, R6an är inget bra val. Å gissa vad, jag har en till salu. Så det är inget avissnack lr liknande. Börja på något billigare å roligare, du kommer ändå inte uppskatta den helt förns du har lärt dig den.

myspinnen skrev:
21år, skriven i falun, if försäkring halv/hel 15000 ca. eller 1300 i månaden... kunde ställa av hur mycket jag ville...

skiljer mycket bland bolagen.. var skriven i sthlm tidigare och fick ett bra bud från tennant... 244000 halv/helår...

alla bolag går typ på ursprungseffekt, strypning spelar inte nån roll...
men välkommen in i lotteriet...

det låter ju bra, men hade du haft några andra försäkringar innan då?finns det möjlighet för mig att ha det så billigt? Har haft körkort i snart 2 år, inga olyckor eller något sådant

halmstads_kung skrev:
å fuska?

Halv....45 000....

Hahh! det var det roligaste jag har läst...om du nu är "kung" så borde du väl ha råd med egen försärkring eller? :kocko

zache skrev:
det låter ju bra, men hade du haft några andra försäkringar innan då?finns det möjlighet för mig att ha det så billigt? Har haft körkort i snart 2 år, inga olyckor eller något sådant

Hur gammal är du ? säg att du är runt 20.... Nu vet jag inte vad norrköping klassas som... storstad eller? likvärdigt med stockholm...

Skulle tippa på det billigaste du kan få tag på med lite tur är ca 22000 hel/hel... nånstans där, men då är det det lägsta du kommer ...garanterat.

halmstads_kung skrev:
Johoddå! Bara du väljer en hoj som har varit mindre skadedrabbad och kanske lite ovanligare. Sen skadar det inte heller om den har lite mindre effekt och är kåplös. Kollade du upp en motsvarande Honda eller Suzuki?

morlock skrev:
Johoddå! Bara du väljer en hoj som har varit mindre skadedrabbad och kanske lite ovanligare. Sen skadar det inte heller om den har lite mindre effekt och är kåplös. Kollade du upp en motsvarande Honda eller Suzuki?

Bolagen verkar strunta helt i om det sitter kåpor eller ej på hojarna nu för tiden.

Mattiaz skrev:
Bolagen verkar strunta helt i om det sitter kåpor eller ej på hojarna nu för tiden.
Menade inte att man skulle ta en plastraket och strippa den utan snarare en modell som har färre kåpor och mindre effekt; men det är väl klart. Premierna på nakenhojarna stiger väl dom också.

Tillägg: Stor skillnad på en R och en F hoj. (CRB600RR - CBR600F.)

Back