Förgasarinställning efter 25kW-strypning?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Tja!

Har precis dragit 25kW-strypningen för att kunna utnyttja de där 10 extra hästarna :tungan

Dock är jag lite nojig för det här med förgasare sen min gamla moppe skar pga att jag hade glömt att byta munstycke.

Har inte handboken med mig, men det sitter 2 skruvar på förgasaren, den ena är tomgångsskruven den andra bör väl vara någon bränsleskruv?

Dock smäller hojen en del när jag släpper gasen och en polare sa att detta berodde på att hojen fick för mycket soppa, och då behövs antagligen ingen förgasarinställning ändras, men jag vet inte om han pratar sanning eller ej? :död

Han ljuger nog.
Det kan smälla vid avslag om den går för snålt på lågfarten. Pilla lite på blandskruven och se om det löser problemet. Skruva in den i botten och räkna varven först bara, så du vet hur den stod :)

Jag TROR inte att man bestyckar om förgasaren när man stryper en sån hoj. Inte om man bara har trottelstopp iaf.

Han ljuger nog.
Det kan smälla vid avslag om den går för snålt på lågfarten. Pilla lite på blandskruven och se om det löser problemet. Skruva in den i botten och räkna varven först bara, så du vet hur den stod :)

Jag TROR inte att man bestyckar om förgasaren när man stryper en sån hoj. Inte om man bara har trottelstopp iaf.

Det har inte vart något trottelstopp, bara en bricka i insuget.

Hmm den skruven som jag trodde var bränsleblandningen var någon urtappningsskruv, så jag får nog hoppas att inget allvarligt händer så fixar jag det när jag kommer hem till handboken.

Efter att ha studerat lite sprängskisser hittade jag vilken skruv det är, men jag tror fan inte jag kommer åt den utan att ta bort hela förgasaren... Typiskt Suzuki...:gnissla

Last edited:
Antar att det är den här skruven det ska pillas med...
screwpilot-1-12_big1327947070-01_45e1.jpg
Och den bör skruvas ut för mer soppa va?

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort