Förbannade xxxxx...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Förbannade idiot...

Nån idiot har stulit min MChjälm! Om nån ser en jävel med min hjälm så ring mej så kommer jag förbi och sätter en kniv mellan skulderbladen på idioten. :fakta :kulspruta

Så förbannad! Hängde på hojen utanför A6 idag vid 11 tiden, var borta en kvart och då var den borta. Men Jens hjälm hängde kvar. :mad:

Åker till Tyskland om en vecka, blir nog tight att få fram en hjälm tills dess. :(

Får tjata ordentligt på försäkringsbolaget...

Last edited:
Wille skrev:
Hemförsäkringen täcker nog det, glöm bara inte o göra en polisanmälan. Det kan göras i efterhand.

Jag har gjort en polisanmälan nyss, och visst går det på hemförsäkringen, men det är självrisk och jag måste dessutom ha ny hjälm innan tisdag nästa vecka då jag åker till MotoGP i tyskland. :fakta

Tråkigt! men gör du rätt med försäkringsbolaget så skall det lösa sig! be att dom faxar till butiken att du får ta ut en hjälm,
jävligt tråkigt när folk inte kan skilja på ditt och mitt.......
men se till att stå på dig att du skall ha hjälmen NU så skall du nog kunna hämta ut en ny samma dag

Emmi skrev:
Jag har gjort en polisanmälan nyss, och visst går det på hemförsäkringen, men det är självrisk och jag måste dessutom ha ny hjälm innan tisdag nästa vecka då jag åker till MotoGP i tyskland. :fakta

Använde du hjälmlåset på hojen, eller täcks det av försäkringen ändå? Hur fick de i så fall bort den utan att förstöra bandet (om du använde låset)?

Ursäkta frågvisheten, är själv en smula orolig efter att ha hört historier om klåfingriga personer på campingar som jag ska besöka i sommar.

Edit: En kollega berättade att när han gjorde värnplikten, förekom det ibland stöldräder in på Campingarna intill, eftersom det "var så lätt" att stjäla ur tälten. Hoppas ingen blir nojig nu...

Last edited:
Hur ser hjälmen ut?
Trist att dom j*vlarna skulle ta just din hjälm!! :mad:

Trist att något kvinnligt könsorgan (till "person" :confused: ) inte kunde låta bli din hjälm!

Nån bild kanske kunde hjälpa oss andra om man fick syn på den...?

Hoppas du hinner få ut en till Tysklandsresan å kan ha så kul där!
/F.

Flagga skrev:
Använde du hjälmlåset på hojen, eller täcks det av försäkringen ändå? Hur fick de i så fall bort den utan att förstöra bandet (om du använde låset)?

Ursäkta frågvisheten, är själv en smula orolig efter att ha hört historier om klåfingriga personer på campingar som jag ska besöka i sommar.

Fastlåst, så jag vet inte hur de har fått loss den, om de nu har kapat bandet så har de väl bara gjort det för att jävlas. Jag vet inte om försäkringen gäller om den inte är fastlåst.

Det är inte jävligt att just min hjälm försvinner, det är jävligt att det finns folk som stjäl saker över huvud taget. :mad:

Här är en bild på den. Finns ingen annan som har en sån hjälm i Jönköping, så de lär ju inte kunna använda den här.
Det var svart visir på och så står det Jönköping Street Maniacs längst upp på visiret.

Bifogat

• xr900_duhamel3.jpg
    xr900_duhamel3.jpg
    35.3 KB · Visningar: 1,034
Emmi skrev:
Fastlåst, så jag vet inte hur de har fått loss den, om de nu har kapat bandet så har de väl bara gjort det för att jävlas.

Nu blev jag ännu nojigare... :eek:

Hoppas det löser sig för dig, men ändå, 1000-1500:- i självrisk kan man ha mycket roligare för på semestern. :mad:

Du får skaffa ett Hells Angel´s klistermärkt till hjälmen... :fakta :D

Trist som sjutton Emmi! Att folk aldrig kan låta ens saker vara ifred.
Det är därför jag alltid släpar med mig allt som går att släpa med sig just för att folk snor så mycket saker.. :(

tråkigt att vissa personer inte kan låta andras grejer vara... :mad:

Ett nackskott på tjuvar vore det enda rätta... ska vi ha lite tjuvjakt??

man får bära runt på hjälmfan jämt.
För mig snodde de en repig gammal hjälmjävel tom, skitkul när man kommer ut från affärn o inte kan åka hem för att de snott hjälmen.

Silwer skrev:
man får bära runt på hjälmfan jämt.
För mig snodde de en repig gammal hjälmjävel tom, skitkul när man kommer ut från affärn o inte kan åka hem för att de snott hjälmen.

Jo, dessutom när det är 30 grader varmt och man står där i skinnstället. Pappa fick komma upp med bilen och köra hem hojen med brorsans kartinghjälm på huvet, för den är alldeles för stor för mej. Så fick jag köra hem bilen i skinnställ. För er som inte har kört bil i skinnställ kan jag tala om att det är trångt med knäpuckar osv.... :fakta

Last edited:
Emmi skrev:
Du får skaffa ett Hells Angel´s klistermärke till hjälmen... :fakta :D

Eller en vimpel att hänga på ingången till tältet. :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Det är därför jag alltid släpar med mig allt som går att släpa med sig just för att folk snor så mycket saker..

Lider av samma åkomma/misstänksamhet...

IKEA:s blå kassar är bra att bära omkring skinnställ, stövlar osv med, fast risken är att man ser ut som en packåsna, alternativt paranoid mupp.

Emmi skrev:
... För er som inte har kört hoj i skinnställ kan jag tala om att det är trångt med knäpuckar osv.... :fakta

Jag vet inte.. men brukar man inte köra hoj i skinnställ :confused: :crash :hej
Jag har inte problem att få plats med knäpuckarna.. kanske att det skrapar i asfalten ibland :notme

eus skrev:
Jag vet inte.. men brukar man inte köra hoj i skinnställ :confused: :crash :hej
Jag har inte problem att få plats med knäpuckarna.. kanske att det skrapar i asfalten ibland :notme

:D Ändrat...

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back