fälgbana

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lägger denna här då jag tror den passar bättre här än i mektråden.

tänkte ju skaffa 17 tums fälgbana fram till dr800 min..
men hu fan ska jag veta hu långa ekrar jag ska ha?

måste jag köpa banan först o lägga den centrerat o sen mäta eller kan man ta bort på tummen på hjulet..
kanske olika höjd i själva banan så de inte bli rätt då?

sen ska de väl va 3,5 tum bred elle?
 
euromange skrev:
Ska du ekra själv??


tja jag ska sätta ihop det själv men sen lämna jag bort det till en cykel reperatör i stan som har ekra lite hd förr :)
 
Ok, undrade eftersom det INTE är lätt att ekra om man inte kan det..

Kan inte han berätta för dig hur långa ekrar du ska ha då?

Är det 17 eller 18 tum i bak på DR'n?
 
euromange skrev:
Ok, undrade eftersom det INTE är lätt att ekra om man inte kan det..

Kan inte han berätta för dig hur långa ekrar du ska ha då?

Är det 17 eller 18 tum i bak på DR'n?

e 17 men för smalt men de bli budget lösn så länge :rolleyes:


vet inte om han kan berätta det..han e nog duktig å ekra då han inte gör annat hela dagarna men vad han vet om hojar e no lite mindre.
får nog beställa fälgbana..ska ju iaf has så...:rolleyes:

vad ska man tänka på när man köper en bana?
kan det vara olika sorter? ska ekrarna vara åt vissa hål eller e de bara o beställa?
 
Bör väl vara rätt vinkel på dom i ändarna och sen ska dom väl som sagt vara i rätt längd..
 
euromange skrev:
Bör väl vara rätt vinkel på dom i ändarna och sen ska dom väl som sagt vara i rätt längd..

kan de va många vinklar eller hur ser man de :va
 
ozeo skrev:
kan de va många vinklar eller hur ser man de :va

Titta på originalekrarna!

Dom nya ska ju se likadana ut nere vid navet.. Och sen bör du väl försöka komma ihåg i vilket mönster dom är ekrade (ta ett kort kanske?)
 
euromange skrev:
Titta på originalekrarna!

Dom nya ska ju se likadana ut nere vid navet.. Och sen bör du väl försöka komma ihåg i vilket mönster dom är ekrade (ta ett kort kanske?)


japp kort bli de...
de där med vinklarna vid navet vet jag men är det nåt o tänka på när de gäller fälgbanan?
de e väl samma fälgbanor alla?
 
Kan man inte räkna ut det ?

Där är ju två "sorters" ekrar / Fälg , dvs längden.

Skiljer det inte också i vinklen i änden som sitter närmst navet mellan dom två ekrarna / fälg ?

I princip skulle man kunna prova sig fram till lagom längd på ekrarna , såga till rätt antal , gänga ny gänga i ändarna för att sedan lämna in till ekring.
 
Jösse skrev:
Kan man inte räkna ut det ?

Där är ju två "sorters" ekrar / Fälg , dvs längden.

Skiljer det inte också i vinklen i änden som sitter närmst navet mellan dom två ekrarna / fälg ?

I princip skulle man kunna prova sig fram till lagom längd på ekrarna , såga till rätt antal , gänga ny gänga i ändarna för att sedan lämna in till ekring.


mmm kanske kan använda orginal ekrarna då jag tror de finns en gängnings maskin på jobbe :rolleyes: :)
 
Jag har en bakfälg liggandes. 4,25"... Sätt den bak och använd din bakfälgbana som framhjul... 500:- (exkl. frakt)

Om den passar, är en Behr original KTM med 36 ekrar...

Den är blästrad, dvs helt matt...
 
om man vill kunna ha både 150 o 160 däck vad ska de då va för fälgbredd?
5"?
 
Ingen aning, men jag tror inte 160 brett får plats i svingen, kolla det först... Sen räcker det nog alldeles utmärkt med 4,25" ;)
 
Zana skrev:
Ingen aning, men jag tror inte 160 brett får plats i svingen, kolla det först... Sen räcker det nog alldeles utmärkt med 4,25" ;)


jo svingen e inga probs..snarare kedjan. men de bruka gåo lösa...
men jag skulle vilja ha en fälg där man kan använda båda storlekarna utifall de funkar bra :)
 
Back
Top