ERF pilot finnes!!!

roddjer_daddy

Funderar på könsbyte
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Honda CR 500r
Undrar om det finns något team som akut behöver en extra man för att köra ERFet på Mantorp. Betalar givetvis min del av kakan... :tummenupp

Roger C #79 Rookie 1000

Last edited:
roddjer_daddy skrev:
2344211 Undrar om det finns något team som akut behöver en extra man för att köra ERFet på Knudan. Betalar givetvis min del av kakan... :tummenupp

Roger C #79 Rookie 1000

Well, igår var teamet en man kort. Ikväll (tisdag) på klubbträningen vurpade min andreförare och skadade foten. Jag får nog ihop cykeln, men nu är teamet två man kort. Så jag letar efter två reserver. Har lite känningar ute. Men vem är du och hur kör du? Hur väl känner du Knutstorp? Kan du kvala, och kan du därefter köra tillräckligt långsamt i 6 timmar så att du inte vurpar?

Men jag måste varna dig. Vår cykel är inte den bästa på banan. Det är en Daytona 955 från 1997, den väger för mycket och den svänger som en pråm. Man måste bryta den ner i svängarna. Å andra sidan behövs ingen styrdämpare. Den har heller inte så många hästar, 149 på pappret men säkert mindre i verkligheten. Altså har vi nog 30 kg mera, och 30 hästar mindre än dom flesta andra. Vår målsättning är bara att inte komma sist. Och det har lyckats hittills.

Om du fortfarande är dum nog att vara intresserad av vårat team så maila eller ring mig så kan vi snacka lite.

/Kris

Hojen såg ut att ha klarat sig bra dock, den är asball :tummenupp

Bifogat

• DSCF0007.JPG
    DSCF0007.JPG
    72.3 KB · Visningar: 190
Häftigt med en Daytona på banorna. Grymmt och modigt :tummenupp

roddjer_daddy skrev:
2344211 Undrar om det finns något team som akut behöver en extra man för att köra ERFet på Knudan. Betalar givetvis min del av kakan... :tummenupp

Roger C #79 Rookie 1000
Va i helvete!!:mad:

Inte kan du köra när du ska meka:mad: :mad: :mad:

Strider skrev:
2346498 Det är ingen Daytona, det är en ratbike.

Jepp, det är ingen orginal ny läcker hoj. Den är äldre, krashad, svetsad och rätt så mycket hopplock. Speed Triple med kåpa som liknar Daytona. Har äntligen satt i Daytona 955 motor. Så jag vet inte vad jag ska kalla den. I vilket fall som helst orginal eller inte, så är grundmodellen från 1997 så den är duktigt överviktig och har för lite muskler jämfört med moderna japsar. 30 kg för mycket och 30 hästar för lite. Alltså lika slö och degig som ägaren (mig). "A perfect match" kunde man säga.

/Kris955

PS. Jag har hittat en annan trevlig reservförare. Så jag letar inte efter flera.

Strider skrev:
2347493 Det ÄR fortfarande en Ratbike.

Hur mycket har du fått betala för att någon skall ställa upp? :)

Är det något fel att ha en Ratbike? Jag har aldrig sagt att det är en ny cykel. Alla vet at det är den jag krashade förra året, och då var den inte ny. Alla kan ju inte ha pengar till en ny läcker cykel. Tycker du att vi inte borde komma med den gamla slitna cykeln, Strider?

Jag har inte betalt någon, har inga pengar. Men Björn är en vän av Lars från det andra Triumph teamet. Han delar på körkostnaden med oss andra. Alla är ju inte så kräsna. Det kan vara kul att köra en stor och tung pråm också. Säkert roligare än att inte köra.

mvh,
Kris

Kris955 skrev:
2348433 Är det något fel att ha en Ratbike? Jag har aldrig sagt att det är en ny cykel. Alla vet at det är den jag krashade förra året, och då var den inte ny. Alla kan ju inte ha pengar till en ny läcker cykel. Tycker du att vi inte borde komma med den gamla slitna cykeln, Strider?

Jag har inte betalt någon, har inga pengar. Men Björn är en vän av Lars från det andra Triumph teamet. Han delar på körkostnaden med oss andra. Alla är ju inte så kräsna. Det kan vara kul att köra en stor och tung pråm också. Säkert roligare än att inte köra.

mvh,
Kris

Strider är bara tjurig för att han inte har någon hoj alls! Klart att ni ska köra! :)

Back