Er6 - bushoj?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tja.
Jag är en tvärnöjd ägare till en ER6-07, som har någon sorts vinterkris eller nåt.
Är hojen verkligen en busvanlig hoj? Jag körde ett par hundra mil i somras, och nog gick det att busa.

Men hur ser ni andra på ER6? Är det en hoj med buspotential?

Grejen är den att jag i sommar planerar att göra några riktiga långturer, och jag vill absolut inte förlora den allsidighet som hojen idag besitter.

Jag har Leovince, annat styre greppiga däck monterad på hojen nu - vad bör man göra för att få den lite... elakare/busigare men ändå behålla allsidigheten?

vad menar du med bushoj ?

vill du hjula med den så går ju det med alla hojar..

effekt ?

Helsystem och mappa om den alt dreva om ?

er6 är en bra hoj , den pallar med bus också men att säga att den är en renodlad bushoj vore fel.
Hade motorn varit på 100hk istället för 72hk så hade de nog varit mer åt bus hållet.
Er6an nackdel är helt klart effekten när de gäller bus tyvärr.

Att göra er6an till en Ännu bättre hoj vore att sätta på andra stötdämpare tex öhlinare (7000kr) då hade du haft en kanon hoj som är bra på de mesta även bana.

Men helt ärligt så är de bättre att byta hoj istället för att lägga ner pengar på mcn då du aldrig får igen dem.

Kan tipsa dig om Street triple R om du vill ha något me 100hk som har samma smidighet som er6 (nästan).

bus hoj

köp en z1000 och dreva om den underbar rolig att köra och busa med.
hur lätt och smidig som helst att köra bakhjul med.

bra pendlar hoj , nybörjarhoj , populär bland tjejer detta tänker jag om denna. ser liten ut men bra hoj.motard el naken sporthoj (streetfighter) ser jag som bushoj

Last edited:
Er6 är en instegscykel.. Ingen bushoj :)

Prova en husa 650 så förstår du ..

bra pendlar hoj , nybörjarhoj , populär bland tjejer detta tänker jag om denna. ser liten ut men bra hoj.motard el naken sporthoj (streetfighter) ser jag som bushoj

Instämmer helt. Tyvärr när jag ser en er6 tänker jag detta som barbazzo skrev, nybörjarhoj, populär bland tjejer osv. Visst går det säkerligen att göra bus av den men troligtvis inte värt det. Bättre att skaffa en motard eller streetfighter direkt som är byggd för bus :)

Tur att man inte kört så många andra hojar än då :D
Övningskörde på en Z750, och det är väl lite av en perfekt hoj men kanske lite för lite botten - så där borde väl en Z1000 bli perfekt.. MEN, försäkringar och ägandekostnader gör att det just nu inte är värt det :)

Jag kör en säsong till på lillninjan och busar så gott det går ;)
Effekt finns det tillräckligt för att jag ska köra ihjäl mig iaf, utan tvekan!

Häng inte upp dig så mycket på effekt.
Har sett er6or som kör ruskigt fort på bana , även utomlands kör man mycket med er6 just på grund de goda chassiet hojen har.

Rakt fram nja som sagt lite mer mos skulle behövas.
Men på banor som tex Sturup som är kurvigt behöver man inte 180hk för att köra fort .

Du kan söka lite på Coupe Kawasaki på youtube (Fransk serie) där de kör med er6.
Det går inte långsamt precis..

Ska du köra gata så är er6an kanon hoj på alla sätt och vis.
Ska du däremot ge dig ut på bana och piska 10 bandagar per säsong så är väl Superduke , Street triple R , ducati monster ett bättre alternativ =)

För min del blir min nästa hoj med stor sannolikhet Street triple R eller en ktm 690 smc då jag är mer busmänniska :banana

Tur att man inte kört så många andra hojar än då :D
Övningskörde på en Z750, och det är väl lite av en perfekt hoj men kanske lite för lite botten - så där borde väl en Z1000 bli perfekt.. MEN, försäkringar och ägandekostnader gör att det just nu inte är värt det :)

Jag kör en säsong till på lillninjan och busar så gott det går ;)
Effekt finns det tillräckligt för att jag ska köra ihjäl mig iaf, utan tvekan!

Du kan ju alltid provköra lite andra hojar, brukar jag göra för att se om något annat är roligare än det jag har men än så länge har jag inte hittat något. Dock kan det vara farligt att provköra då det kan leda till starka ha-begär :)

Inget fel alls på en er6, mycket allsidig hoj även fast den kan tyckas vara lite karaktärslös. Men provkör en Superduke och eller Speed triple under sommaren tycker jag, två mycket kompetenta hojar till rimligt pris både i inköp och försäkring. Bra bus för pengarna :)

Du kan ju alltid provköra lite andra hojar, brukar jag göra för att se om något annat är roligare än det jag har men än så länge har jag inte hittat något. Dock kan det vara farligt att provköra då det kan leda till starka ha-begär :)

Inget fel alls på en er6, mycket allsidig hoj även fast den kan tyckas vara lite karaktärslös. Men provkör en Superduke och eller Speed triple under sommaren tycker jag, två mycket kompetenta hojar till rimligt pris både i inköp och försäkring. Bra bus för pengarna :)

Haha håller med!
De värsta man kan göra när man faktiskt är nöjd är att åka och prova massa annat... Blir ofta dyrt...:rolleyes:

Bushoj = spelar hartsfiol, ringer till granntanten låter som LeifLoket och säger att hon vunnit en häst, bäddar säck på frugans custom... ?

Superduke tilltalar mig nåt enormt då jag kan föreställa mig att motorkaraktären är liknande er6 fast så mycket brutalare?

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär